2005 mu/vz 1g

Termin grundforløb
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Musik, C
Lærere Anders Aaboe
Hold 2005 mu/vz
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2006-04-20

Auditiv analyse

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Grundlæggende musikanalytisk forståelse
  • Musikalsk identifikation
  • Musikalsk proces og kommunikation

Almene mål

Progression

At indføre eleverne i musikanalysen som disciplin. At udvikle elevernes evne til at lytte intenst. At udvikle elevernes evne til at sætte ord på det de hører. At tilføre eleverne nogle arbejdsredskaber m.h.p. det kommende musikprojekt.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Sammenspil og elementært instrumentkendskab

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Musikalsk proces og kommunikation
  • Synge og spille. Repertoirekendskab

Almene mål

Progression

Musikalsk proces og kommunikation
Audiovisuel orienteringsevne
Synge og spille. Repertoirekendskab

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Mundtlig fremlæggelse

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde

Basal musikteori

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende fagterminologi i diskussion/værkinternt
  • Audiovisuel orienteringsevne
  • Grundlæggende musikanalytisk forståelse

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt
  • Synopsis

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning

Musikalske stilarter

Indhold
Omfang
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende fagterminologi i diskussion/værkinternt
  • Audiovisuel orienteringsevne
  • Musikalsk identifikation

Almene mål

Progression

Anvende fagterminologi i diskussion/værkinternt
Informationsselektion
Musikalsk identifikation

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse
  • Synopsis

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning