Termin | Efterår-vinter 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Musik, C |
Lærere | Lars Winberg |
Hold | 2005 mu/y |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret |
Indhold |
Grønager, Johannes: C-nøglen, sd. 7-17, sd. 21-27, sd. 30-34, sd. 41-46, sd 53-61. Rytmeark, sd 1-4. Div. arbejdsark. |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionKendskab til og elementær beherskelse af noder, notation, intervaller, skalaer, akkorder. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
The Prodigy: "Breathe with me" Nielsen, Per Reinholdt: "Panik på dansegulvet" Programnote fra Skanderborg Festivalen. Mozart: "Duettino - Don Juan" Note fra Klassikeren: "W.A. Mozart". Händel: "Halleluja - Messias" Knudsen, Henning: "Til ur-premiere på Händels Messiah". The Black Eyes Peas: "My Humps". |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAuditiv analyse: Form, rytmik, harmonik, melodik, instrumentation. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Enstemmige satser Kim Larsen: "Blip båt" Mortensen: "Septembers himmel" Lennon/McCartney: "With a little help from my friends" A.P. Berggren: "Vær velkommen, Herrens år" Köln: "En rose så jeg skyde" Hartmann/Ingemann: "I sne står urt og busk i skjul" Aagaard/Aakjær: "Spurven sidder stum bag kvist" Shu-bi-dua: "Danmark" - do - : "Den røde tråd" Kim Larsen: "Papirsklip". Flerstemmige satser Henderson/Lewis: "Five foot two" (2-st) Ukendt: "Udsalg" (2-st) Lennon: "Happy X-mas" (3-st). Sammenspil Bonfa: "Black Orfeus" (2-st, p, g, b, tr, perc) Goldman: "Aicha" (2-st, p, g, b, tr) Gallagher/Lyle: "Breakaway" (3-st, as, p, g, b, tr, perc) Individuelle grupper. |
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Lytte, gengive, fortolke, perspektivere.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
The Prodigy: Breathe with me Egen note + grafisk partitur Per Reinholdt Nielsen: "Panik på dansegulvet", Rebel & Remix, sd. 300-304. |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEtablering af fælles terminologi til musikanalyse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|