2005 SP/1 1g

Termin sommer 2006
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Spansk, A
Lærere Anette Find Christensen
Hold 2005 SP/1
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2006-04-19

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

Grundlæggende spansk

Indhold Tapas, Kaleidoscope 2001.
Stk. 1-5, pp. 11-41
Omfang 25
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvendelse af hjælpemidler
  • Lytteforståelse
  • Tekstforståelse

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Mundtlig udtryksfærdighed
  • Sprogbevidsthed

Progression

Kunne anvende det grundlæggende ordforråd og de grundlæggende fonetiske og grammatiske regler i enkle og elementære sproghandlinger på fremmedsproget, mundtligt såvel som skriftligt (tale, skrive).
Kunne demonstrere viden om kultur og hverdagsliv i de berørte lande.
Kendskab til de elektroniske ordbøger.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • IT-baseret arbejde (virtuelt forløb)
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Grundlæggende spansk 2

Indhold Tapas, Kaleidoscope 2001, stk 6-11 pp 42-74
El pueblo (kopi)
Un chico español (kopi)
Enrique Sánchez (kopi)
En el taxi (kopi)
Omfang 36
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvendelse af hjælpemidler
  • Lytteforståelse
  • Læseforståelse
  • Oversættelse
  • Skrivefærdighed

Almene mål

  • Forskellige arbejdsformer
  • Læsning
  • Mundtlig udtryksfærdighed
  • Skriftlig udtryksfærdighed
  • Sprogbevidsthed
  • Tal

Progression

Faglige mål:
Videreudvikling af de i grundforløbet tilegndede færdigheder. Endvidere:
-artikler, substantiver, adjektiver.
-Verber:
Præsens af de tre regelmæssige bøjninger (incl diftongering)
Præsens af ser, estar, ir, decir, hacer
-Verbalperifraser: ir + a + inf, tener + que + inf
-Perfektum, regelmæssig og uregelmæssig
-Nægtelser
-Numeralier
-Pronominer, subjekt, akkusativ- og dativobjekt, possessiver, refleksive.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse
  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde