Termin | Forår 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Almen studieforberedelse |
Lærere |
Gunvor Lisbeth Kofod
Anne-Marie Nordtorp Anders Aaboe Ulla Andersen Carsten Houlberg Dorte Lybecker Bruun |
Hold | 2005v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
Steen Beck og Hanne R. Beck: Gyldendals studiebog. 2005, kap. 1 og kap. 7. |
Omfang | 23 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Introduktion til gymnasiale arbejdsformer: Læsestrategier, lektielæsning, notatteknik
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Kursus i mundtlig udtryksfærdighed afsnit 3-5 (Retorikforløb, Susan Mose, Nyborg Gymnasium) Alex Perry: Victorien Sports: Playing by the Rules. www.bbc.co.uk/history U.Krusaa, E.Skov, Lifelines, Kaleidoscope, 1992): Ian Murray, How alcohol, Boredom and Rivalry Killed Fans and Reputations Jørgen Bøgh , Fodboldmassakren var legen der døde Eamon McCabe, Eyewitness Account Jagd, Jemsen og Pedersen: Krop og samfund. Gyldendal, 1995, s. 11, 23-26 (Sporten vinder frem) Bender mfl.: På sporet af det olympiske. DIF, 2000, s. 53. Erik Juuls artikel: Om gentlemanidrætten cricket. |
Omfang | 22 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionIntroduktion til mundtlig formidling: disponering af stof, basal retorik, argumentation og dokumentation, IT-færdigheder. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
se de enkelte fag |
Omfang | 20 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet med forløbet er, at eleverne udvikler viden om kunstretningen ekspressionisme - se desuden ovenover og under de deltagende fag |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Interaktivt rollespil. Diverse noter |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne agerer ansatte på politiets rejsehold og skal ud fra et givet bevismateriale sandsynliggøre, hvem der er skyldig i en mordsag. Eleverne skal undervejs løse faglige opgaver, opstille og afprøve hypoteser, skrive rapporter, vurdere afhøringer og diskutere dilemmaer. For at opklare mordgåden skal eleverne håndtere en række spor ved hjælp af matematiske, danskfaglige og naturvidenskabelige færdigheder – og de skal organisere og formidle den viden, de samler sammen.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
"Vejen til Matematik AB1", Forlaget HAX, kap. 2 + 5. Lars H. Nielsen m.fl. "Idræt - teori og træning" Systime 2. udgave 2002. Side 68 - 82 |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForløbet afsluttes med en synopsisopgave (der udarbejdes på baggrund af de udførte tests) der danner udgangspunktet for en mundtlig årsprøve indenfor de mere fagspecifikke dele af forløbet |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|