Termin | efterår-vinter 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Almen studieforberedelse |
Lærere | Birgit Lund Henriksen |
Hold | 2005x |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-26 |
Indhold |
FYSIK Nielsen & Fogh. Naturfag for 2.G. 1.udg. 2001. S. 154-170. (kopi) HISTORIE Bjøl, E. (red.) Flodrigerne, s. 146. Politikens Verdenshistorie. Bind 3. 1982. (kort over Mesopotamien) Bryld & Haue. Kilder til den nye verden. 1.udg. 1997. S. 222-25. Diverse leksika. Civilisationsdefinitioner. 1s. Holm-Rasmussen, T. Ansigt til ansigt med ægypterne. 1.udg. 1993. S. 8-13. Larsen, M.T. Mesopotamien. 1.udg. 1970. Sp. 1-21. Roaf, Michael. Mesopotamien og den Nære Orient i oldtiden. 2004. S.25+27, 42-43, 58-59 + 70-71. MATEMATIK Andersen, Kirsti (red.). Kilder og kommentarer til LIGNINGERNES HISTORIE. 1.udg. 1986. S. 17-27 Lund, Jens: Regn med en skriver. MATEMATIK I DET GAMLE ÆGYPTEN. 1. udg. 1997. Munksgaard. S.13-14, 16-18, 22-34 + 49-51 |
Omfang | 23 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Gennem dette forløb skal I
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Basisskrivekurset Retoriske øvelser Logos,etos,patos – politisk argumentation I have a dream Martin Luther King Politiske taler |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forskellige typer kommunikaktion, mundtligt og skriftligt
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
HISTORIE. Alstrup & Olsen (red.). Dansk kulturhistorisk opslagsværk II. 1991. S. 767-73. Danstrup & Koch (red.). Danmarks historie 3. Kongemagt og kirke 1060-1241. 3.udg. 1976. S. 426-29. Danstrup & Koch (red.). Danmarks historie 8. Den unge enevælde 1660-1721. 3.udg. 1977. S. 65-70. Danstrup & Koch (red.). Danmarks historie 12. De nye klasser 1870-1913. 3.udg. 1978. S. 136m-37m + 441-43. Jespersen, Leon. Dansk skattehistorie III. Adelsvældens skatter 1536-1660. 2004. S. 25-30ø + 43m-46ø. Jørgensen, P.J. Dansk retshistorie. 4.opl. 1969.S. 532m-40m. MATEMATIK. Jens Carstensen :Matematik for HF-fællesfag s.80-86 Morten Overgaard Nilsen: Matema10k s.41-50 Jens Carstensen : Mat 1 s.278-282 m. SAMFUNDSFAG. Jacobsen Benny og Outzen Ove. Liv i Danmark. Columbus 2005. Siderne 98-100 (om velfærdsmodeller) Madsen, Per Kongshøj og Ernst Jensen. Columbus 2004. Siderne 47-51. Hvordan påvirkes fordelingen. Drop skattestoppet og sænk skatten på arbejde. Børsen d. 3/1 2005 Venstre vil fastholde skatte- og afgiftsstoppet. Venstres hjemmeside 2005. |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Tal og Geometri af Flemming Clausen, Poul Printz og Gert Schomacher, 1. udgave 1. oplag 1998. Læst s. 9-22 Eriksen, T. B. Tidens historie. 1999. S, 167-72. Fernie, J.D. Finding out the Longitude. I American Scientist. Sept.-okt. 2002. (4s) Fernie, J.D. The Harrison-Maskelyne Affair. I American Scientist. Sept.-okt. 2003. (3s) Frederiksen, P m.fl. Grundbog til historie. Verdenshistorien indtil 1750. 1.udg. 2000. S. 222-227. Frese, J. Den atlantiske slavehandel og England. 1981. S. 136-37, 140-43 + 147-51. Gade, H.-K. m.fl. Europas vej. 1.udg. 1994. S. 162-99. Howse, D. Greenwich Time and the Longitude. 1997. Jørgensen, P.C.Willemoes. De store opdagelser. 1974. S. 30-36. Madsen, F.K. & Nielsen, H.S. Opdagelserne. Kulturmøder eller kultursammenstød? 1.udg. 1997. S. 71-74. Ohrt, T. De store opdagelser. 1.udg. 2001. S. 17-19, 37-45, 53-57 + 59-64. Politikens verdenshistorie. Bind 10. 1983. S. 160-73 + 177-85. Politikens verdenshistorie. Bind 11. 1982. S. 154-59. Politikens verdenshistorie. Bind 13. 1983. S. 19-23, 26-28 + 71-83. Samhaber, E. Berømte opdagelsesrejser. Bind 1. 1970. S. 282-94. Samhaber, E. Berømte opdagelsesrejser. Bind 2. 1970. S. 119-35. Sobel, D. Manden der målte længdegraden. 1.udg. 1997. S. 9-22,89-92, 94-96, 98-99, 101-105, 109-13, 116-21, 127-40, 143-48, 153-58 + 162-65. |
Omfang | 28 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Når dette emne er afsluttet, skal I have forbedret jeres faglige kompetencer på følgende felter
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|