Termin | grundforløb |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Samfundsfag, B |
Lærere | Gunhild Jensen |
Hold | 2006-08-01 Sa/m |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-12-19 |
Indhold |
1. Unge i dag. Vi læser artiklen ”Unges infantile krav”. 2. Ungdom før og nu. Vi skal læse de to historier om Johnny og Jesper.(kopi) 3. Identitetsdannelse i det sen-moderne samfund. A. Giddens er en af de centrale teoretikere når det drejer sig om beskrivelsen af det aktuelle samfund. Vi skal læse om Giddens teori om det sen-moderne.s. 9-15 i liv i dk læses (kopi). 4. Identitetens byggesten. En anden central teori om identitetsdannelse er E. Eriksons teori, derfor skal vi læse den. S. 30-32 i ungdomssociologi læses (kopi). 5. Familiens betydning. Vi skal se på familiens betydning for identiteten og forskellige typer af familier. S. 58-65 i ungdomssociologi læses (kopi). 6. Livsstile og identitet. S 36-41 i liv i dk læses (kopi) 7. Mini-projekt om unge i Danmark. (diverse artikler hentet fra nettet). |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Benny Jacobsen m.fl.Liv i Danmark; 42-56 Ole Hedegaard; Dit samfund. s.44-49 Magten i Danmark s. 91-98 Diverse materiale om de politiske partier hentet fra internettet. Mediekritik: Har Muhammed-sagen genoplivet partipressen? Information 03 marts 2006 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|