| Termin | Grundforløb |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Matematik, A |
| Lærere | Anne Grethe Mølgaard |
| Hold | 2006-08-01 MA/x (3x MA) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2006-12-28 |
| Indhold |
Redigeret uddrag af Thomas Vils Pedersen: Vækst (Matematiklærerforeningen, 2005) Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapII s. 62-90 Kap. VI s. 182-189 Kernestof og supplerende stof. |
| Omfang | 24 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Repræsentationsformer for sammenhænge - graf, tabel og forskrift. Hvornår skal man bruge hvad - fordele og ulemper.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Læringsforløb i Fronter PowerPoint præsentationer og opgaveweb Oversigtsark (Knud Erik Nielsen & Esper Fogh, Vejen til matematik AB1, HAX 2005) |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Beherskelse af regningsarternes hierarki
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapIII s. 93 - 108 Kernestof |
| Omfang | 7.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse og tolkning af deskriptorer
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1 - KapVIII s. 182-187 Egne noter om Lån & opsparing og Excel Suppl. stof |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Analyse af de opspsringsformer fremskrivning & annuitetsopsparing (Excel)
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|