| Termin | efterår 2006-forår2007 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Idræt, C |
| Lærere |
Lene Marie Andersen
Mette Foldager Klaus Foldager |
| Hold | 2006-8-1 id/ky-2 (3ky id/2) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-12-09 |
| Indhold | |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Artikel: Forlist i Stillehavet. Studiebogen Kap 7 Samarbejde og klasserumskultur. Notatteknik: Studievejledningshefte. Diverse øvelser: samarbejde og tillidsøv, akrobatik |
| Omfang | 7.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt kende sig selv og opnå trykhed i klassen i teoretiske såvel som krestive forløb / timer. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Eget materiale |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal som resultat af forløbet:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Eget materiale |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At arbejde med forskellige aspekter inden for sundhed: Kondition og puls, herunder udførelse af test til måling af eget konditionsniveau. Blive bekendt med og gennemføre konditionsfremmende aktiviteter.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opnå basalt kendskab til og analyse af musik som redskab og virkemiddel i idrætten. Arbejde med dans og bevægelser til musik.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Eget materiale om opvarmning |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Cricket, Softball, Slagbold (M-bold,langboldmv) |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra enkle tekniske og taktiske slagboldspil, ex. M-bold,til mere komplicerede slagboldspil. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt få indsigt og viden om fysiologiske krav til boldspillere og på dette grundlag tilrettelægge og afvikle grundtræningsøvelser. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt stifte bekendtskab med frie og korreograferede bevægelser samt selv at sætte bevægelser til lyd. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|