2006a 1.g

Termin Ikke angivet
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Almen studieforberedelse
Lærere Helene Hannibal
Berit W. Nielsen
Hold 2006a
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2007-04-18

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

AT1: teambuilding

Indhold "Indsigt og udsyn",Systime 2005-2006, side 10-26
"Gyldendals Studiehåndbog", 2005, side 78-89.
Omfang 24
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • At belyse et emne med fag
  • At formidle
  • At stille spørgsmål til fag

Almene mål

  • Egen indlæring
  • Empiri/eksperiment
  • Faglig diskussion
  • Faglige spørgsmål
  • Forskellige arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Kultur
  • Kulturel identitet
  • Lyttestrategi/læsestrategi
  • Læsning
  • Sammenhænge/Forskelle mellem fag
  • Skriftlig udtryksfærdighed
  • Studiemetoder
  • Teori/metode

Progression

Målet med forløbet er, at introducere eleverne til de gymnasielle arbejdsformer og videnskabsteori. Dette gøres under det overordnede emne teambuilding, hvor eleverne deltager i forskellige øvelser og discipliner i idræt. Eleverne bliver således bedre rustede til gruppearbejde og bliver bevidste om hvilke roller de selv indtager. Igennem forløbet foregår en progression, der ender med, at eleverne selv skal kunne behandle deres teambuildingøvelser som empiri og afslutte forløbet med en artikel, der sammenfatter deres erfaringer.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Fag

Fag

  • 2006-08-01 da/a (3a da) (Dansk, A)
  • 2006-8-1 id/am-1 (3am id/1) (Idræt, C)
  • 2006-8-1 id/am-2 (3am id/2) (Idræt, C)

Andre faglige elementer

Levevilkår og scociale forhold

Indhold Liv I Danmark 26-32, Samfundsstatistik,materiale fra nettet, hver enkelt gruppe har fundet og arbejdet med.
Omfang 24
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • At belyse et emne med fag
  • At formidle
  • Grundlæggende forståelsesformer

Almene mål

  • Egen indlæring
  • Gruppearbejde
  • Informationssøgning
  • Mundtlig udtryksfærdighed
  • Problemformulering

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

  • Casearbejde
  • Gruppearbejde
  • Klasseundervisning
  • Projektarbejde

Fag

Fag

  • 2006-08-01 ma/a (Matematik, C)
  • 2006-08-01 sa/a (Samfundsfag, C)

Andre faglige elementer