Termin | Efterår-vinter 2005-2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Biologi, C |
Lærere | Dorte Lybecker Bruun |
Hold | 2005 bi/b |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-20 |
Indhold |
Biologi til tiden. Af Lone Als Egebo m.fl. Nucleus 2005. Side 19 - 34 Kostundersøgelse - med IT (R) |
Omfang | 16 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne anvende og forstå grundlæggende fysiologiske begreber.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Eget NV-materiale side 73 - 84. Gærcelleforsøg (Demo) Mikroskopi af forskellige celletyper (J) Osmose (R) |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Det medicinerede menneske. Danmarks Farmaceutiske Universitet. 2005. Side 77 - 83 Biologi til tiden. Af Lise Als Egebo m.fl. Nucleus 2005. Side 22 - 23 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Biologi på tværs. Af Per Hindkjær. Nucleus 1996. Side 27 - 38 Eksperimentelt arbejde: Dissektion af hjerte (R) Undersøgelse af puls og blodtryk (J) Undersøgelse af lungefunktion og vitalkapacitet (J) |
Omfang | 16 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kunne anvende og forstå grundlæggende, fysiologiske begreber.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Bacchus - en temabog om vin. Af Ole Frost Nielsen m. fl. Systime 2001. Side 8 - 21 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Rusmidlernes biologi. Af Henrik Rindom. Sundhedsstyrelsen 1999. Side 101 - 105 Et samfund på piller. Af Peter Hesseldahl. Samvirke. September 2005. |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|