Termin | Efterår 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Dansk, A |
Lærere | Sune Christian Weile |
Hold | 2006-08-01 da/d (3d da) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-12-19 |
Indhold |
J.P. Jacobsen: Marine Benny Andersen: Lagkage Cecil Bødker: Vædderen Line Knutzon: Af - Måvens og Peder i mediernes søgelys Litteraturhåndbogen: om Lyrik, Metrik, Billedsprog, Drama, Genre, Epik, Novelle, Fortæller Emil Aarestrup: Advarsel Østkyst Hustlers: Møntvask Otto Gelsted: Reklameskibet Tom Kristensen: Det blomstrende slagsmål Thomasine Gyllembourg: Den lille Karen Faglige forbindelser: s.99-102 |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFormålet med forløbet er at give eleverne en introduktion til genrer, analyse- og fortolkningsredskaber. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Gyldendals Studiebog Kap. 1,4 og 7 Leder fra Fyens Stiftstidende "Tog i utide" 22.09.06 Dybris m.fl. "Journalistik i dansk", Systime, 2006 s.90-100 |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFormålet med forløbet er at give eleverne større indsigt i de læringsstrategier, som gymnasiet indeholder. Samtidig er der fokus på individets rolle i gruppen, og hvilken indflydelse det har på gruppens arbejde generelt. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Faglige forbindelser s.14-15+28-42+51-56+75-79+92-94+84-88 Faglige forbindelser - Antologi s.137-140 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet med forløbet er at give eleverne en kort introduktion til sprogets dybde og brug i hverdagen gennem analyser af dets pragmatiske og semantiske anvendelse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Faglige forbindelser s.99-102 Thomasine Gyllembourg: Den lille Karen |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt foretage en opsamling på den litteraturanalytiske del i grundforløbet og samtidig præsentere dem for arbejdet med teksternes komposition. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Faglige forbindelser s.192-212 Faglige forbindelser - Antologi s.101-104 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt indtroducere eleverne for krav og normer for mundtlighed og skriftlighed med fokus på gymnasiearbejdet. Særligt fokus på den skriftlige redegørelse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Faglige forbindelser s.43-49 Viktor bygger en bro Benny Andersen: Fløjtekedel |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt gå tættere på den skønlitterære teksts sproglige netværk ved at analysere verbernes og sætningskoblernes betydning for tekstens kohærens og kohæsion. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Henning Olsson & Henrik Poulsen: Ryd forsiden s.14-26, 32-41 Kommunikationsmodel Pia er en hykler, BT 14.12.06 |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt introducere eleverne for et begrebsapparat som kan bruges til analyse af massemedier i danskundervisningen fremover. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Valgaften Henrik Poulsen: Litteraturens film s.10,15-21 |
Omfang | 2 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt arbejde med novellefilmen som genre. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|