Termin | efterår 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Almen sprogforståelse |
Lærere |
Lene Marie Andersen
Steffen G. Rasmussen Kirsten Bøgh Stig H. Hartvig |
Hold | 2006j |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-12-19 |
Indhold |
Jette Kjems m.fl.: Carpe diem. Modtryk. Jette Kjems m.fl. Nem Grammatik. Modtryk. Sct. Knuds redigerede kompendium,(Lærerens bog & Elevens bog). Solveig Bennike m.fl.: Faglige forbindelser i dansk. Dansklærerforeningen. |
Omfang | 45 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Sproglig viden og sproghistorisk bevidsthed.Overførselsværdi.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Skolens materiale: "Sprogets veje" ved Agnete Elmose, side 115-133 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forløbet skal give et indblik i sociolingivistikkens grundbegreber og evnen til at kunne anvende disse i praksis. Desuden diskuteres grundlæggende læringsstrategier, og eleverne bevidstgøres om deres egen indlæringsform og alternative muligheder.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Faglige forbindelser i dansk (FF), Solveig Bennike m.fl. Forfattere og Dansklærerforeningens Forlag A/S, 1. udgave, 2. oplag, 2006 Faglige forbindelser i dansk, antologi (FFanto), Solveig Bennike m.fl. Forfattere og Dansklærerforeningens Forlag A/S, 1. udgave, 2. oplag, 2006 AP-materiale fra Sct. Knuds Gymnasium 2006/ kopi |
Omfang | 9.0 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Mål: Bevidstgørelse om sprog: semantik, pragmatik, tale- og skriftsprog, genrer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|