| Termin | efterår 2006 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Almen sprogforståelse |
| Lærere |
Lene Marie Andersen
Steffen G. Rasmussen Kirsten Bøgh Stig H. Hartvig |
| Hold | 2006j |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2006-12-19 |
| Indhold |
Jette Kjems m.fl.: Carpe diem. Modtryk. Jette Kjems m.fl. Nem Grammatik. Modtryk. Sct. Knuds redigerede kompendium,(Lærerens bog & Elevens bog). Solveig Bennike m.fl.: Faglige forbindelser i dansk. Dansklærerforeningen. |
| Omfang | 45 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Sproglig viden og sproghistorisk bevidsthed.Overførselsværdi.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
| Indhold |
Skolens materiale: "Sprogets veje" ved Agnete Elmose, side 115-133 |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forløbet skal give et indblik i sociolingivistikkens grundbegreber og evnen til at kunne anvende disse i praksis. Desuden diskuteres grundlæggende læringsstrategier, og eleverne bevidstgøres om deres egen indlæringsform og alternative muligheder.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
| Indhold |
Faglige forbindelser i dansk (FF), Solveig Bennike m.fl. Forfattere og Dansklærerforeningens Forlag A/S, 1. udgave, 2. oplag, 2006 Faglige forbindelser i dansk, antologi (FFanto), Solveig Bennike m.fl. Forfattere og Dansklærerforeningens Forlag A/S, 1. udgave, 2. oplag, 2006 AP-materiale fra Sct. Knuds Gymnasium 2006/ kopi |
| Omfang | 9.0 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Mål: Bevidstgørelse om sprog: semantik, pragmatik, tale- og skriftsprog, genrer.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|