| Termin | Efterår 2006 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Almen studieforberedelse |
| Lærere | Dorthe Hollmann, Ane Ploug-Sørensen |
| Hold | 2006k |
| Beskrivelse | Et tværfagligt forløb mellem fagene matematik og historie med fokus på renæssancen. Fokus er desuden mundtlig fremlæggelse med anvendelse af PowerPoint. |
| Sidst opdateret | 2007-01-05 |
| Indhold |
Alment: Gyldendals studiebog, s. 107-111 Oversigt over fakulteter (deres fokusområder og metoder) Klip fra bekendtgørelsen (om dannelsesidealet og mål) "Indsigt og Udsyn" af Keld B. Jessen red. Kap. 3 (Naturvidenskab). Historie: Grundbog til historie, Verdenshistorien indtil 1750, s. 251-254 (historisk metode og materialekritik), Den utrolige historie om en irakisk helt (artikel). Kim Beck Danielsen og Sanne S. Knudsen:Renæssance – da mennesket kom i centrum, s. 9-12ø, 13-18, 173-176. Madonnabilleder, ”Skolen i Athen”, klip fra ”Rosens navn” . Uddrag fra ”Sofies verden” af Jostein Gaarders Matematik: ”De(t) Gyldne snit” af Jesper Frandsen s. 5 – 16 og 68 – 70. Arbejdsark |
| Omfang | 22.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal opnå viden om renæssancen ved at kombinere to fakulteter: matematik og historie.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|