Termin | December 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Naturvidenskabeligt grundforløb |
Lærere |
Jesper Ruggaard Mebus
Ove Steen Nielsen Jan Geertsen |
Hold | 2006m |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-12-14 |
Indhold |
Biologi: Hindkjær, P et. al.(1995): Biologi på tværs. Nucleus forlag, Århus. Side 39-46 & 71-80 Kemi: Jan Geertsen, "Kemi og fødevarer" (6 sider) Forsøgsvejledninger: Forsøg med ananas Forsøg med papaya Kemiske stoffer i fødevarer Tilsætningsstoffer Kostanalyse Links: www.e-nummer.dk (e-numre) www.foedevarestyrelsen.dk (Positivlisten) |
Omfang | 27 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Fysik: Noter til NV, efteråret 2006, kap 2 og 3, side 12-15 Knud Erik Nielsen og Esper Fogh: Naturfag for 1. g, 1. udg. 2000, side 16 Søren Halse m.fl.: Naturfagsbogen 1, 2. udg. 1997, side 86-89 Naturgeografi Geografihåndbogen side 184-190 & 195-204 - strålingsbalance - det primære vindsystem - termiske høj og lavtryk - klima- og plantebælter - hydrotermfigurer Eksperiment (ng): Måling af jordtemperatur i forskellige dybder |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- At se, hvordan fysik og naturgeografi sammen kan belyse et kompliceret emne som Vejr og klima.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
NG: Udleverede vejledninger W. Bansgaard (1987): Klima, vejr og menneske. Geografforlaget, Odense. Side 110-111 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt evaluere NV |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|