2006u-Ke

Termin 2006-08-01
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Kemi, B
Lærere Birgit Lund Henriksen
Hold 2007-01-01 Ke/u
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2006-12-17

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

AT 1 energi (kemidelen)

Indhold Naturfagsbogen 1 af Søren Halse med fl.s.63-64,96-102
Naturfag 1 af Bjørn Felsager m.fl. s.83-87
Kemi 2000 C af Helge Mygind s.40-42
Omfang 7.5
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Formidle dagligsprog
  • Problemstillinger hverdag og debat

Almene mål

  • Informationssøgning
  • Modeller
  • Sammenhænge/Forskelle mellem fag

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning

NV1 Solen Lyset og Livet

Indhold Kemidelen
Sct Knuds Mappe til NV s.61-71
Kemi af Helge Mygind: s.48-60
Omfang 12
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Kemikalier og laboratorieudstyr
  • Problemstillinger hverdag og debat

Almene mål

Progression

Målet med forløbet var at give eleverne en grundlæggende basisviden i biologi og kemi. Det blev knyttet sammen med emnet :livets opståen og udvikling.
Et af målene med forløbet var, at eleverne fik en fornemmelse for den eksperimentielle tilgang til naturvidenskab.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Forelæsning/foredrag
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning

NV3 Vand,salte og miljø

Indhold
Kemi O af Jens Pilegaard Hansen m. fl. s.47-60
Omfang 6
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Eksperimenter
  • Formidle forsøgsresultater
  • Perspektivere

Almene mål

Progression

Progressionen i forhold til NV1 og NV2.
Eleverne arbejder med en individuel opgave, og de har lavet forsøg, der netop belyser deres opgave.
Opgaven i NV 3 bygger på det eleverne har lært i alle NV-forløbene

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde