2006y AT 1

Termin efterår 2006
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Almen studieforberedelse
Lærere Lene Marie Andersen
Mette Foldager
Anne Grethe Mølgård
Hold 2006y
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2006-12-19

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

AT 1: Gruppen og mig - teambuilding

Indhold Steen Beck og Hanne R. Beck: Gyldendals studiebog. 2005, kap. 1 og kap. 7.
Wordhæfte/AM
Diverse gruppeøvelser. Bl.a "skibsforlis"
Omfang 24.0
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • At belyse et emne med fag
  • At formidle

Almene mål

  • Empiri/eksperiment
  • Forskellige arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • It
  • Læsning
  • Skriftlig udtryksfærdighed

Progression

Introduktion til gymnasiale arbejdsformer: Læsestrategier, lektielæsning, notatteknik
Almene studiekompetencer: jf ovenfor + IT/tekstbehandling.
Desuden især samarbejdsevne, men også selvstændighed og ansvarlighed i forbindelse med teambuildingsturen,
pararbejde og gruppearbejde

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Ekskursion
  • Gruppearbejde
  • IT-baseret arbejde (virtuelt forløb)
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Fag

Fag

  • 2006-08-01 da/y (3y da) (Dansk, A)
  • 2006-08-01 MA/y (3y MA) (Matematik, A)
  • 2006-8-1 id/ky-2 (3ky id/2) (Idræt, C)

Andre faglige elementer

Gruppen og mig.

Indhold Artikel: Forlist i Stillehavet.
Studiebogen Kap 7 Samarbejde og klasserumskultur.
Notatteknik: Studievejledningshefte.
Diverse øvelser: samarbejde og tillidsøv, akrobatik
Omfang 7.5
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Kropsbevidsthed
  • Samarbejdsevne

Almene mål

  • Argumentation
  • Egen indlæring
  • Forskellige arbejdsformer
  • Gruppearbejde
  • Lyttestrategi/læsestrategi
  • Samtale/diskussion

Progression

At kende sig selv og opnå trykhed i klassen i teoretiske såvel som krestive forløb / timer.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Fremførelse
  • Fysisk produkt

Arbejdsformer

  • Casearbejde
  • Ekskursion
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Gruppen og mig

Indhold Steen Beck og Hanne R. Beck: Gyldendals studiebog. 2005, kap. 1 og kap. 7.
Fif og fiduser
af: Ellen Krogh: Skrivebogen (1994)
Omfang 9
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Mundtlig og skriftlig udtryksfærdighed

Almene mål

  • Egen indlæring
  • Empiri/eksperiment
  • Evaluering af læreproces
  • Lyttestrategi/læsestrategi
  • Læringsstrategier
  • Skriftlig udtryksfærdighed
  • Taksonomiske begrebsforskelle

Progression

Eleverne opnår tryghed ved skolen; hinanden og de forventninger, de mødes med. Får indsigt i forskellige læringsstrategier.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Ekskursion
  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde