Termin | Sommer 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Billedkunst, C |
Lærere | Gunvor Lisbeth Kofod |
Hold | 2005 bk/ab |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2006-04-20 |
Indhold |
Side 122-131 i "Zoom - om at opleve arkitektur", 1999 af Mette Albrechtsen og Elisabeth Reddersen. www.sophie.suite.dk Side 4-9 i "Arkitektur", red. af Kristina Adsersen og Jannie Bendsen. Udgivet af Dansk Arkitekturcenter 2002. Uddelte noter. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forklare hvad arkitektur er for noget.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Side 52-53 "Måltagning med blyant" fra bogen: "Tegning Tone Streg Mellemrum", 1989 af Bodil Høyer. Side 7-13 "Måder at betragte billeder på" fra bogen: "Blik for billeder" af Susan Woodford, Systime 1989. Side 79-82 "Nogle betragtninger over form og komposition" fra bogen: "Blik for billeder" af Susan Woodford, Systime 1989. Udleverede noter. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Skelne mellem forskellige gengivelsesstrategier fra centralperspektiv til nedbrydning af rummets gengivelse i modernismen.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Side 137-144 i "Dansk billedkunst - fra magi til galleri" red, af Keld B. Jessen m.fl. Systime 1989. (læste afsnit: "Fabulerende ekspressionisme", "Masken", "Leg og offer", COBRA - den foruroligende ælling" og "Det beherskede maleri") Udleverede noter. |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Teoretisk og praktisk arbejde med farvediagrammer og valørkontraster.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Side 74-80 i "Rum tid flade" af Janne Yde og Kirsten Windfeldt Jensen. Gyldendal 1995 Side 16, side 20 og side 38 i "Den globale dialog - primitiv og moderne kunst", Louisiana Revy 26.årgang nr. 3. Maj 1986 Udleverede noter |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Side 42- 44 og side 65- 67 i "Billeder og Billedkunst" af Ole Villadsen. Gyldendal 2005 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Side 41-øverst side 49 i "Billedkunst" af Henrik Scheel og Ole Laursen. Systime 2006 |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Side 21-29 i "Blik for billeder" af Susan Woodford, Systime 1989 Side 51(nederst)- side 56(midt)i "Billedkunst - metode kronologi tema" af Henrik Scheel Andersen og Ole Laursen, Systime 2006 Udleverede ark. |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal efter forløbet kunne gøre rede for følgende spørgsmål:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Side 195 - 207 i "Billedkunst - metode kronologi tema" af Henrik Scheel Andersen og Ole Laursen, Systime 2006 |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEfter forløbet skal eleverne kunne belyse menneskets bevidsthed om det globale både i nyere og ældre værker |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|