Termin | Sommer 2010 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Historie, A |
Lærere | Dorthe Hollmann |
Hold | 2007-08-01 hi/m (2m hi) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-12-28 |
Indhold |
Kompendium: Henrik Bonne Larsen: Introduktion til historie, s. 10-15, 57 Om periodisering Værkstøjskasse (kildekritik) Løg el. fakta: Jeppe Nybroe i Irak Jessica Lynch "Historien om den utrolige helt" div. tekster CCN - tv- raportage fra Lynch Benægtere af historien WM i Sverige - sandt eller falsk
|
Omfang | 4.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progressionat kunne forholde sig til historien kildekritisk |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Litteratur: Peter Frederiksen, Grundbog til historieverdenshistorie indtil 1750, 111-123 samt: Kilde: Pave Gregors diktat, s. 132-133, Kilde: Benediktinerreglen, s. 128-132, Kilde: 32 s. 138-141 Kilde: 36, s. 148-149 Filmklip fra Rosens navn Torben Peter Andersen, Historiens kernestof, 40-43, 51-53 Div. billeder vedr. pesten
Kilde: Pesten i Firenze, s. 154-156 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progressionat kunne opstille en "forklaringskæde", herunder lære taksonomiske niveauer og deres betydning. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Peter Frederiksen m.fl., Grundbog til historie - Verdenshistorien indtil 1750: s. 43-50, 75-87 samt tekst 11 og 12 (om demokratiet) Om græske filosoffer: oplæg og søgning på nettet: Den varme stol (øvelse) Hans-Kurt Gade m.fl., Europas vej, s. 16-17 Elevoplæg om Rommeriget (mundtlig formidling)
|
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at opnå viden om udviklingslinier og styreformer i antikken samt at kunne prespektivere til nutiden.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|