» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Almen studieforberedelse 2005-08-01 AT/y studieretningsforløb 1.g

Almen studieforberedelse 2005-08-01 AT/y studieretningsforløb 1.g

Termin Sommer 2006
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Almen studieforberedelse
Lærere Lars Winberg
Rikke Juel Enemærke
Nils Bjåstad
Poul Elmelund
Bjarne Jeppesen
Hold 2005y
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2007-04-20

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

AT5 Normalitet

Indhold Ebbe Krogh & Finn Lykke Schmidt: Gys, splat & Freud. DLF 1994. Sd 20-26, sd 28-30, sd 34-35.
Bret Ellis: "American Psycho" (uddrag).
Leif Panduro: "Livet i forstæderne".
Anders Bodelsen: "Signalet".
Knud Erik Nielsen / Esper Fogh: Vejen til Matematik AB1, kap. III, s. 109-113 + 120-121.
Omfang 20
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

Almene mål

  • Argumentation
  • Empiri/eksperiment
  • Evaluering
  • Faglig diskussion
  • Faglige spørgsmål
  • Forskellige arbejdsformer
  • Forskellige kulturer
  • Forskellige sprog
  • Genrer
  • Informationssøgning
  • It
  • Kultur
  • Kulturel identitet
  • Lyttestrategi/læsestrategi
  • Læsning
  • Modeller
  • Mundtlig udtryksfærdighed
  • Problemformulering
  • Projektarbejde
  • Sammenhænge/Forskelle mellem fag
  • Samtale/diskussion
  • Skriftlig udtryksfærdighed
  • Studiemetoder
  • Symboler
  • Tekstfortolkning
  • Teori/metode

Progression

Verificering af teorier på grundlag af konkrete undersøgelser.
Systematiseret fremstilling af data i tabeller og grafer.
Skriftlige genrer og fremstillings-former.
Procesorienteret skrivning.
Sprogrigtighed.
Fokusering.
Belysning af et emne med inddragelse af flere fag.
Anvendelse af fremmedsprog.
Anvendelse af it.
Internet-søgning.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • IT-støttet fremlæggelse
  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Forelæsning/foredrag
  • IT-baseret arbejde (virtuelt forløb)
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Fag

Fag

  • 2005 da/y (Dansk, A)
  • 2005 En/y (Engelsk, B)
  • 2005 MA/y (Matematik, A)

Andre faglige elementer

AT6 Lys, farver og farvede opløsninger

Indhold "Kemi 2000 A1" Helge mygind side 290-292 Øvelsevejledning til "Bestemmelse af pKs for melhylrødt ved spektrofotometrisk metode".
Fysik:
Spektrum II C. Claussen m.fl. side 96 - 107, 111 - 119, Link vedr. spektrofotometer.

Matematik:
http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Additionsformler.pdf

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Musik%20m%E5%20der%20til%20-%20Spektrum%202.pdf

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/S%E5dan%20konstruere%20du%20uendelighedsr%E6kken%20ved.doc

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Trigonometri%202%20-%20Matematik%201.doc

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Trigonometri%20omregnings-%20additions-%20og%20logaritmiske%20formler.pdf

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Uendelighedsr%E6kken.pdf
Omfang 15
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende forskellige metoder

Almene mål

  • Argumentation
  • Empiri/eksperiment
  • Faglig diskussion
  • Faglige spørgsmål
  • Kommunikationsstrategi

Progression

Eleverne skulle inden for den givne ramme: udvælge, afgrænse, sætte sig ind i, behandle, dokumentere og fremlægge selvvalgte behandlede spørgsmål.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Synopsis

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Fag

Fag

  • 2005 MA/y (Matematik, A)
  • 2006 Fy/y (Fysik, B)
  • 2006 KE/y (Kemi, A)

Andre faglige elementer

AT6 Musik og kreativitet

Indhold Fysik:
Spektrum II C. Claussen m.fl. side 38 - 53

Matematik:
http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Additionsformler.pdf

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Musik%20m%E5%20der%20til%20-%20Spektrum%202.pdf

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/S%E5dan%20konstruere%20du%20uendelighedsr%E6kken%20ved.doc

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Trigonometri%202%20-%20Matematik%201.doc

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Trigonometri%20omregnings-%20additions-%20og%20logaritmiske%20formler.pdf

http://www.sctknud-gym.dk/lrere/RE/Studieplan%201yMA/Uendelighedsr%E6kken.pdf

http://www.research.att.com/~njas/sequences/?q=0%2C1%2C1%2C0%2C1%2C0%2C0%2C1&sort=0&fmt=0&language=english&go=Search

http://www.research.att.com/~njas/sequences/?q=0%2C1%2C-1%2C2%2C1%2C0%2C-2%2C3%2C-1%2C2%2C0%2C1&sort=0&fmt=0&language=english&go=Search

http://www.pernoergaard.dk/

http://www.pernoergaard.dk/da/strukturer/uendelig/uindhold.html
Omfang 15
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende forskellige metoder

Almene mål

  • Argumentation
  • Empiri/eksperiment
  • Faglig diskussion
  • Faglige spørgsmål
  • Kommunikationsstrategi

Progression

Eleverne skulle inden for den givne ramme: udvælge, afgrænse, sætte sig ind i, behandle, dokumentere og fremlægge selvvalgte behandlede spørgsmål.

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Synopsis

Arbejdsformer

  • Eksperiment/laboratoriearbejde
  • Pararbejde
  • Projektarbejde

Fag

Fag

  • 2005 MA/y (Matematik, A)
  • 2006 Fy/y (Fysik, B)
  • 2006 Mu/y (Musik, B)

Andre faglige elementer