Termin | hele året |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Almen studieforberedelse |
Lærere | Steen Borg Rasmussen |
Hold | 2007k |
Beskrivelse |
Introduktion til AT, Teambuilding, klasserum, studiemetodik, fra elev til studerende, samarbejdsøvelser, livsform og livsstil, udarbejdelse af problemstilling, projekt og mundtlig fremlæggelse vha. Power Point |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold | |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold |
Primus 1 af P.Føge og B. Hegner.43-43, 74-81 Gyldendals Studiebog, S. og H. Beck s.54-62 "Skoven der forsvandt" . film af Lars Brydesen med 4 siders tekst fra statens filmcentral "Geografi 2" 65-68, 70-72 "Den iscenesatte virkelighed" Horsbøl og harboe, systime 2004, s.8-19, 48-63 |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|
Indhold | Litteratur til historiedelen: Claus Friisberg: Det danske demokrati. Et tilfælde eller en selvfølge?. Gyldendal, 1999, s. 10-12, 20-22, 47, 49-52, 71 Søren Mørch, Anne Okkels Olsen og Knud Ryg Olsen: Danmarks historie 1880-1960. Gyldendal, 1984, s. 117-122. Walther Hofer: Nationalsocialismen. En dokumentarisk frem stilling . Gyldendal, 1957, s. 27-28, 37 Peter Frederiksen, Knud Ryg Olsen, Olaf Søndberg: Grundbog til historie. Verdenshistorien 1750-1945 . Systime, 2001, s. 245-247. Interview med lektor Johannes Andersen Aalborg universitet. Apropos på P1 fredag d. 27. marts 2008 (25 min.) Filmen ”Danmark for folket” fra 1937 (50 min.) www.arbejdermuseet.dk |
Omfang | 20 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt eleverne får trænet deres kritiske sans via metodisk bearbejdning/tilgang til forskelligt materiale omhandlende politisk kommunikation, samt enkeltvis og i grupper får øvet såvel indsamling af viden, håndtering af synopsisbegrebet og endelig problemformuleringens svære kunst. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Fag |
Fag
Andre faglige elementer
|