| Termin | Grundforløb 2006 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Biologi, C |
| Lærere | Jesper Ruggaard Mebus |
| Hold | 2006-08-01 bi/m |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2007-04-28 |
| Indhold |
Læreplanen biologi c Økologi og biodiversitet. Gads Forlag Side 18-23 |
| Omfang | 1.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForstå fagets styrker og svagheder |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof: Pro- og eukaryote cellers generelle opbygning og funktion Biologi på tværs: Side 22-27 Osmoseforsøg med gær. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Biologi på tværs, Nucleus 1995: 27-38 & 61-69 Forsøg: Puls og blodtryk Vitalkapacitet og højde Peak-flow Rhymings steptest Respiration hos ørkenrotter |
| Omfang | 17.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Biologi: Hindkjær, P et. al.(1995): Biologi på tværs. Nucleus forlag, Århus. Side 39-46 & 71-80 Forsøgsvejledninger: Forsøg med ananas Forsøg med papaya |
| Omfang | 27 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Biologi på tværs, Nucleus 1995: 89-111. Film: Sagaen om livet |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|