Termin | efterår 2005 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Dansk, A |
Lærere | Eva Coster |
Hold | 2005 da/n |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-09-20 |
Indhold |
At skrive, Dansklærerforeningen, 1988, s.46-51(notatteknik, lektielæsning) |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionIntroduktion til gymnasiale arbejdsformer |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Lærebog : Line Andersen, Almen sprogforståelse, Dansklærerforeningen, 2005 : |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionIntroduktion til sprog |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
J.Z.Hagen : Søjler af sol - en introduktion til den danske litteraturhistorie, Munksgaard, 1998, s. 79-85, afsnittene "Velstand og velfærd", "Materialisme og fremmedgørelse". |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Udvikling af elevernes almene kompetencer mht. vidensindsamling, systematisering af viden, disponering af stof, basal problemformulering og udformning af skriftlig opgave. Give og modtage vejledning og anvende vejledning konstruktivt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
LITTERATUR : |
Omfang | 21 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionLitteratur : Kunne anvende genrebegrebet og grundbegreber i basal nykritisk analyse. Argumentation/dokumentation og litterær metode 1 : Kunne dokumentere fortolkninger i tekstanalysen og anvende litterær metode bevidst (nykritisk analyse). |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|