Termin | Ikke angivet |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Dansk, A |
Lærere | Sune Christian Weile |
Hold | 2006-08-01 da/m (3m da) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-29 |
Indhold |
Fibiger, Johannes m.fl.: Litteraturens veje. Systime, 2004 2.udg. s.66-67 Funder, Bent & Rasmus Hansen: Hekse. Systime, 1985 tekster: Den onde stedmoder; Sandra M. Gilbert og Susan Gubar: Dronningen og spejlet; Snehvide; Klokkeblomst; Elverhøj; Aarestrup: Paa Maskeraden; Claussen: Djævlerier; Kirsten Jacobsen: Den onde stedmoder Jan Sonnergaard: Er der liv efter kærligheden? fra Sidste søndag i oktober Kaspersen, Peter: Tekstens stemmer – antologi. Dlf, 1998 s.100-102
|
Omfang | 10 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionHekse-forløb med fokus på at videreudvikle elevernes evner til analyse og fortolkning samtidig med et litterært diakront perspektiv. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Fibiger, Johannes m.fl.: Litteraturens veje. Systime, 2004 2.udg. s. BYEN OG BORGERSKABET KVINDENS STILLING OG SÆDELIGHEDSFEJDEN Bang, Herman: Den sidste balkjole. Ravnkilde, Adda: En Pyrrhussejr. 1884 INDUSTRIALISERINGEN OG ARBEJDERBEVÆGELSEN Drachmann, Holger: Engelske Socialister. Samlerens antologi 7 Overby, U.P.: Snart Dages Det. Samlerens Antologi 7 INDUSTRIALISERING OG FREMMEDGØRELSE Pontoppidan, Henrik: Af Lykke-Per. Litteratur udvalg 3 Bang, Herman: af Stuk (1887). Samlerens antologi bd. 7, Samlerens Forlag, 1979 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt give eleverne en forståelse af den omvæltning der sker med dansk litteratur i forbindelse med det moderne gennembrud. Samtidig at se ligheder og forskelle mellem den samtidige udvikling indenfor industri og byudvikling. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
”Uden straf ingen skole” radiomontage. DR, 1984 Hjemmeside: http://www.dr.dk/radiofortaellinger/ Horsbøl, Gitte og Jette Meldgaard Harboe: Den iscenesatte virkelighed. Systime, 2004 s.8-10 Hanghøj, Thorkild og Nicolai Knudsen: Radiofortællinger. Gyldendal, 2006 s.12-33; 84-101 Montagen. Ark udarbejdet af SW |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMed fokus på radiomontagen at præsentere dokumentargenren for eleverne. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Grundbog i skriftlig dansk s. Udklip fra partiprogrammer Eksempler på katakreser (fejl i idiomer) |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At videreudvikle elevernes skriftlige udtryksfærdigheder.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Henrik Ibsen: En folkefiende (Værk - Drama) |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Gys og splat. DLF 13-17 (oplæg) + s.20-37 E.A. Poe: Dværgen Spring-Frø Sir A.C. Doyle: Den krybende mand Tom Kristensen: De forsvundne ansigter William Faulkner: En rose til Emily Robert Bloch: Enoch Bret Easton Ellis: Af American Psycho Jens-Martin Eriksen: Nani (Værk) |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForløb med verdenslitterært perspektiv |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Ellen Holmboe: Kort og godt om at argumentere for en holdning. DLF, 2007 s.4-21; 27-35 Filmklip: Klovn, Kærlighedens smerte. TV-reklamer: Danske Bank, Totalkredit m.fl. |
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|