Termin | Sommer 2009 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Dansk, A |
Lærere | Kirsten Rørbech |
Hold | 2006-08-01 da/x (3x da) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-28 |
Indhold |
Faglige Forbindelser, Antologi, DLF 2005 : J.W.Sung, De tre veninder Hanne R. Bech, 3.tv. Helle Helle, En stol for lidt + allerede læste tekster (se forrige forløb) Faglige Forbindelser, DLF 2005 : "Den gode fortolkning" p. 161- 176 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Korrekt anvendelse af det tekstanalytiske begrebsapparat i forbindelse med tekstfortolkningen.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Einar Már Gudmundsson, Universets engle,Reykjavik 1993. Oversat fra islandsk af Erik Skyum-Nielsen,Vindrose 2001 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kendskab til nordisk litteratur.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Falkenstjerne, Dansk Litteratur 1-3,Gad 1998: anonym folkevise, Germand Gladensvend, (nedskrevet ca 1580) Ludvig Holberg, Potu+Mardak+Kokleku(kopi), af Niels Klims underjordiske rejse,1741 Adam Oehlenschläger, af Sanct Hansaften-Spil, Digte 1803 Henrik Pontoppidan, Nådsensbrød, Fra hytterne 1887 Klaus Rifbjerg, Terminologi+Frihavnen, Konfrontation 1960 Søren Ulrik Thomsen, Lvende+Hamborg-Køln, City-Slang 1981 Litteraturhåndbogen 1-2, Gyldendal 2001 : Folkeviserne s.81-87 Oplysningen s.119-123 Kulturrelativisme i romanform s.125-126 Romantik - Organismetanken s.160-164 Realisme,naturalisme - Naturvidenskabelig tænkemåde s.205-209 Konfrontationsmodernisme - Den svære modernisme s.355-361 Kropsmodernisme - Postmodernisme s.444-454 |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Viden om væsentlige perioder og væsentlige brud i dansk litteraturhistorie.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|