Termin | Ikke angivet |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Dansk, A |
Lærere | Lisbeth Asmussen |
Hold | 2007-08-01 da/a (2a da) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-12-04 |
Indhold |
Genre: Novelle: Sprog: Faglige forbindelser - sprog, litteratur og film s. 11-74: Den litterære artikel |
Omfang | 25 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kendskab til det sproglige, det litterære og det mediemæssige stofområde og træning af mundtlighed og skriftlighed.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kaj Munk: Ordet (VÆRK) |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at give eleverne indblik i dramaet som et værk.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Barok: Det moderne gennembrud: Værdisammenbrud - 1. Verdenskrig og mellemkrigstid: Efterkrigstid – modernisme: Nyeste tid: Sekundærlitteratur: Ole Ravn: Litteraturhistorisk oversigt. Systime, 2001
|
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at lærer eleverne at læse, forstå og anvende litteratur-, kultur- og bevidsthedshistoriske fremstillinger.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Faglige forbindelser side 205-112: Henrik Dahl: Litteris et artibus (faglige forbindelser - tekst antologi s. 101-104) |
Omfang | 4.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at udvikle elevernes skriftlige kunnen vha introduktion til grundlæggende begreber og metoder i processkrivning
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Introduktion til Middelalderen (Litteraturens veje - sølv udgave) Folkeviser: Trolden og ulven i dit eget indre (Samvirke - august 1983)
|
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at introducere eleverne til de mundtlige genrer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Litteraturens veje (sølvfarvet): sekundærlitteratur s. 32-45 |
Omfang | 13 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
1) – faglig viden om vikingetidens og middelalderens materialhistoriske vilkår
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Faglige forbindelser s. 195-205: Eleverne har hver især holdt et oplæg for klassen om en selvvalgt tekst, som de enten har fundet på nettet, på biblioteket eller "hjemme på hylden". Det faglige fokus ligger på evnen til at formidle et stof (mundtlig fremstilling, retorik, argumentation). |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
at udvikle elevernes evne til mundtligt at formidle et stof
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|