Termin | Ikke angivet |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Dansk, A |
Lærere | Helene Hannibal |
Hold | 2007-08-01 da/k (2k da) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-06-22 |
Indhold |
Fibiger og Lütken: Litteraturens veje, Systime 2004. Opslag i leksikonafsnittet: "Analyse - fortolkning - perspektivering", "Novelle", "Forfatter og fortællerhierarki", "Metrik", "Rim", "Billedsprog", "Metonymi", "Drama". Benny Andersen: "Lagkage", fra Puderne. Jørgen Nielsen: "En katastrofe". Jens August Schade: "Marche Militaire", fra Sjov i Danmark. Tom Kristensen: "Det blomstrende slagsmål". Line Knutzon: "Måvens og Peder i mediernes søgelys", fra Så gælder det rumba.
|
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal opnå en forståelse for forskellene mellem hovedgenrerne og for hvilke elementer, der er relevante i analysen. Derudover skal de kunne forstå sammenhængen mellem analyse og fortolkning. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Bennike m.fl.: Faglige forbindelser i dansk side 13-23, 28-42, 51-56. Fra den tilhørende antologi: Helle Helle: "En stol for lidt", |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Delelement i AP-forløbet:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Festen" af Thomas Vinterberg |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFørste forløb omkring medier. Målet er at introducere eleverne til dogmefilmens udtryk og bevidstgøre dem om virkemidlerne. Fokus på det psykologiske spil mellem personerne. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Krogh, Rasmussen og Søgaard: Skrivebogen, Dansklærerforeningen 1994, side 27-34. |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal bevidstgøres om arbejdsprocessen omkring det at fremstille et skriftligt produkt. Basisøvelser som skal give eleverne redskaber til at komme godt igang med stilskrivningen. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|