Termin | Vinter 2005 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Engelsk, B |
Lærere | Kirsten Bøegh From |
Hold | 2005 En/v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-05-04 |
Indhold |
Noveller fra: E.Rosenvold og R. Bühlmann, A New Entrance (Systime, 2001): Jeffrey Archer, "Something Fro Nothing", André Dubus, "At Night", Kate Nivision, "Just Below the Surface", Dolores Whiskeyman, "So Tell Me About This Guy", Raymond Carver, "Call If You Need Me". Teori (fra J.Engberg-Pedersen et al., CONTEXTS, Gyldendal, 2004):FICTION: How to read a novel and a short story. NON-FICTION:How to read a text. |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionIntroduktion til centrale begreber/fælles sprog i forbindelse med tekstanalyse, især i forbindelse med genrerne 'short story' og sagprosa. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
J.Bøgh og J.Hovgaard, Fejlstøvsugeren, Musagetes, 1987 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFokus er på kongruens og ordstilling. Målet er at opnå færdigheder i sproglig korrekthed i forbindelse med brug af kongruens samt at kunne bevæge sig fra simple sætningsstrukturer til gradvist mere komplekse strukturer. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
J.Engberg-Pedersen et al, CONTEXTS, Gyldendal, 2004: Wendy Vukosa, As 14m Africans face death by starvation..., The Observer, McDonald's, The Facts, Roger McGough, The Commission, Jo Revill, Kids' TV gets green light to plug junk food. Film: Super Size Me Dansk tekst: Diane Martindale, Kom, spis med mig (Samvirke, december 2005, s.12-14) |
Omfang | 13 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionGenrebevidsthed og tekstforståelse på gradvist stigende niveau. Desuden fokus på redegørelse og diskussion af temaet og dets samfundsmæssige betydning. Herunder fokus på ordforrådsarbejde. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|