Termin | Vinter 2005 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Engelsk, B |
Lærere | Stig Laursen Hartvig |
Hold | 2005 En/z |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-29 |
Indhold |
Down-To-Earth + diverse øvelser (bl.a. fra Fejlstøvsugeren) |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionVi starter helt fra bunden. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Teori om novellen: |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Vi starter fra bunden af med tekstanalysens basale begreber. Dog med en indledning markering af et niveauskifte fra folkeskolen.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Eva Rosenwold: "History and factual Knowledge - Empire", fra Passwords (side 106-109), Systime, 2005 Robert Hughes: "The Fatal Shore", fra Mogens Frølund, "The Grass is Always Greener", Systime 1999 (s.20-23) Mogens Frølund: Introduction, "The Grass is Always Greener", Systime 1999 (s.11-15) Hanne Kjeldsen: "Bush Life - Bush Ethos", fra Australian Identity (s. 12-13), Danmarks Radio 1986 Henry Lawson: "The Drover's Wife", fra "Under Southern Skies", Inger Marie Dahl mfl., Systime, 1989 |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForløbet indarbejdes i genreintroduktionen af novelle og artikel |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Noveller og artikler: Raymond Carver - "Why, Honey?" (The Lift) Kevin O´ Sullivan - "My Sons On Death Row"(The Lift) TIME: The Man With Ten Personalities" (The Lift) Teori: Jørgen Riber Rasmussen: "Freud's Model of the Mind", i "Psycho. Analysis and Texts", Gyldendal, 1987, side 15-17 Perspektiverende: Pearl Jam - "Jeremy" (sang fra albummet "Ten", 1992) |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Vi fortsætter arbejdet med genrerne novelle og sagprosa fra vores første forløb.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|