Termin | Grundforløb |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Engelsk, A |
Lærere | Marianne Lausten Hansen |
Hold | 2006-08-01 EN/a (3a EN) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-28 |
Indhold |
Kernestof: - Shirley Jackson, 'After you my dear Alphonse' - Shirley Jackson, 'The Witch' - Shirley Jackson, 'The Lottery' - Webhunt: the USA in the 1950s - glosearbejde fra 'Ord og Tekst' (passiv vs. aktiv ordforråd) - Film: Guilty by Suspicion, Irwin Winkler, dir, 1989 - grammatik: grammatik med Synonymer - perspektiverende artikler om 'the Muslim Scare' |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal lære de centrale begreber indenfor analyse og fortolkning af novelle-genren samt lære at anvende disse. De præsenteres for de taksonomiske niveauer og skal lære at stille spørgsmål til de forskellige niveauer. Derudover skal de bevidstgøres om aktiv vs. passivt ordforråd, og hvordan de arbejder med ordforråd (læringsstrategier). Grammatikemnet er kongruens hvor de skal lære reglerne og anvende disse i praksis. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof: advertisments 'Kids' TV ...' (Fra: Contexts..) 'You are too skinny, Gaby' (Looking for America) Morgan Spurlock, Supersize Me (film) |
Omfang | 13.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDe skal præsenteres for forskellige sagprosatekster til analyse og fortolkning (begreber inden for denne genre). De skal lære at sætte teksterne i perspektiv (det moderne samfund og hvilken indflydelse/sammenhæng der er mellem kropskultur og samfund). Det grammatiske emne er ordstilling, hvor de skal lære reglerne og anvende disse. Derudover har vi fokus på oplæsning (udtale - fonetik) og intonation. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|