» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Engelsk, 2006-08-01 En/u (2u En)

Engelsk, 2006-08-01 En/u (2u En)

Termin Ikke angivet
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Engelsk, B
Lærere Lene Merete Graf
Hold 2006-08-01 En/u (3u En)
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2008-06-26

Oversigt over gennemførte undervisningsforløb

Violence

Indhold

Kernestof: Fra Contexts, v. Jonna Engberg Pedersen, Mette Grønvold og Hanne Ohland-Andersen: Terry McCarthy: Warning; Marita Conlon-McKenna: Good Girl; Brian Lavery: Belfast Protests Leaving Scars on Schoolchildren; Lesley Glaister: Serrusalmus. Fra Gregers Friisberg: Your Society - Check It Out, Forlaget Columnus 2006: School Shooting in the USA; Kate Randall: Minnesota: Ten Killed in Deadliest School Shooting since Columbine Massacre; Dave Collen: Goodbye, Cruel World

Supplerende stof: Uddrag af filmen "I faderens navn"

Omfang 48.8
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Analyse af ikke-litterære tekster
  • Analyse og fortolkning af litterære tekster
  • Anvendelse af viden om historie, kultur, samfund
  • Oplæsning
  • Ordforråd

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • IT-baseret arbejde (virtuelt forløb)
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde

Love and Romance

Indhold

Kernestof: Fra Gregers Friisberg: Your Society - Check It Out!, Forlaget Columbus 2006: Jo Hughes: Running Away with the Hairdresser; Hanif Kureishi: Girl; Emily Brontë: Wuthering Heights, kap.9 og 15, Penguin Books 1995; http://www.gradesaver.com/classicnotes/titles/wutheringheights/

Supplerende stof: http://en.wikipedia.org/wiki/Wuthering_Heights; http://en.wikipedia.org/wiki/Emily_Bront%C3%AB

Omfang 7.4
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Analyse og fortolkning af litterære tekster
  • Anvendelse af viden om historie, kultur, samfund
  • Perspektivering

Almene mål

Progression

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

Arbejdsformer

  • Gruppearbejde
  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning
  • Pararbejde