| Termin | Maj-Juni 2008 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Engelsk, B |
| Lærere | Jacob Lönneker |
| Hold | 2007-08-01 En/j (2j En) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-04-16 |
| Indhold |
Egebjerg, Kirsten et al. "Texting - 1st. year fiction" - "Tools for texting - working with fiction", "Alines Journey", |
| Omfang | 13.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAnalyse og fortolkning af litterære tekster. Indholdsforståelse. Ordforråd. Udtryksfærdigheder |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Ordbøger Ukendte ord fra internettet eller bøger |
| Omfang | 4.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne bliver bedre til at udtale nye ord og øger deres sprogbevisthed
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Internetartikler om massakren i Jokela og Virginia Tech |
| Omfang | 3 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne lære at arbejde med ikke-litterære tekster
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Fejlstøvsugeren, s. 19-21 |
| Omfang | 3 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt arbejde med at styrke elevernes sproglige bevisthed og brug af korrekt engelsk kongruens. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Fejlstøvsugeren, s. 11-18 |
| Omfang | 3 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt øge elevernes kendskab til og beherskelse af engelsk ordstilling. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Artikler fra Newsweek, Time, og internetaviser Context, s. 247 Context - "The Haves and Have-Nots" s. 89-104. |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At eleverne arbejder aktivt med deres ordforråd og sprogbevisthed.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Fell, Alison. “The Shining Mountain” (1992), i Context, Gyldenal: 2004. “Growing Up – vocabulary and tasks”, i Context, Gyldenal: 2004. Hemingway, Ernest. ”Indian Camp” (1921), i Context, Gyldenal: 2004. Meaddough, III, R.J. “The Death of Tommy Grimes”. (1962), i Man Belonging – or not belonging, Gyldendal: 1977. Film: |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- At introducere kursisterne til tekstforståelse og analyseredskaber
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|