| Termin | Ikke angivet |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Engelsk, B |
| Lærere | Aldis Lægdsgaard Lassen |
| Hold | 2007-08-01 En/u (2u En) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-12-04 |
| Indhold |
Udvalgte tekster fra genrerne novelle, lyrik og sagprosatekster fra bl.a. The Lift og Born in the USA. The Lift: Champagne Flight; Shopping for One, Vinegar; Poem for Roger McGough Born in the USA: Starving to Death.
|
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At læse, genkende og analysere forskellige typer tekster/genrer
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
The Lift: Raymond Carver. Why, Honey? Stephen King. The Man Who Loved Flowers The Man With Ten Personalities
|
| Omfang | 13.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At kunne lave korrekt placering af subjekt og verbal i forhold til hinanden
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Fra Contexts, Gyldendal 2005: Fred Andrews; The Guilt; Our America; The Boy an the Left had no Future; TV, public school and Ryan's fall; The Mother of the Child in Question. |
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionUdvidelse af ordforråd gennem tekstlæsning og anvendelse af det læste til samtale |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Fra Contexts, Gyldendal 2005: Edwidge Danticat. Aline's Journey Michéle Roberts. Your Shoes Edward P. Jones. The First Day Michael Plemmons. Noel Film: Rabbitproof Fence |
| Omfang | 10.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progressionmed meget forskellige tekster ser vi på, hvordan det at starte en rejse i livet sker på meget forskellig baggrund afhængig af baggrund |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|