| Termin | hele året |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | ANDET |
| Fag og niveau | Erhvervsøkonomi, C |
| Lærere | Steen Borg Rasmussen |
| Hold | 2007-08-01 3eø |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-04-30 |
| Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s 15-22, 33-46, 93-105 + cases |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal forstå væsentlige problemstillinger i forbindelse med at etablere virksomhed. De ser på iværksættertyper og opretter egne fiktive virksomheder, som skal foldes ud i årets løb. Cases er anvendt. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi: 112-131 + cases |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionArbejde med strategier i relation til cases samt deres egne fiktive virksomheder |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi : 107-109, 131-158+ cases |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne arbejder med sammenhænge mellem produkt, ledelse, organisation og kultur. De tilpasser det til deres egne fiktive virksomheder |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s 60-72, + materiale til beregninger. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForstå omkostningsbegreberne, trænes i at tænke erhvervsøkonomisk i marginaler og optimering. Laver simple optimeringsopgaver. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s 72-93 +diverse regnskaber og beretninger. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne har trænet læsning af regnskaber, vurdering af regnskabers funktion, nøgletal, forskellige former, herunder likviditetsstyring. De har læst interne regnskaber. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s. 166-183 +tekster |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDer er arbejdet med elevernes forståelse af andre mulige krav til regnskaber afhængigt af type af virksomhed, produkt og markedsforhold. Vidensøkonomiens betydning for de finansielle regnskaber |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Spilbeskrivelse + alt gennemgået og bearbejdet stof. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne opretter og driver en eller to virksomheder under realistiske forhold. De får anvendt alle dele af kravene i erhvervsøk0onomi |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold | |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAflyst |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
EAC´s årsberetning 2007, Hjemmeside, m.m. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFormålet er at eleverne for anvendt deres evner, teorier og begreber ti en helhedsanalyse og vurdering af en virksomheds situation og muligheder |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|