Termin | hele året |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | ANDET |
Fag og niveau | Erhvervsøkonomi, C |
Lærere | Steen Borg Rasmussen |
Hold | 2007-08-01 3eø |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s 15-22, 33-46, 93-105 + cases |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne skal forstå væsentlige problemstillinger i forbindelse med at etablere virksomhed. De ser på iværksættertyper og opretter egne fiktive virksomheder, som skal foldes ud i årets løb. Cases er anvendt. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi: 112-131 + cases |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionArbejde med strategier i relation til cases samt deres egne fiktive virksomheder |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi : 107-109, 131-158+ cases |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne arbejder med sammenhænge mellem produkt, ledelse, organisation og kultur. De tilpasser det til deres egne fiktive virksomheder |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s 60-72, + materiale til beregninger. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionForstå omkostningsbegreberne, trænes i at tænke erhvervsøkonomisk i marginaler og optimering. Laver simple optimeringsopgaver. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s 72-93 +diverse regnskaber og beretninger. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne har trænet læsning af regnskaber, vurdering af regnskabers funktion, nøgletal, forskellige former, herunder likviditetsstyring. De har læst interne regnskaber. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Michael Andersen: Erhvervsøkonomi s. 166-183 +tekster |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDer er arbejdet med elevernes forståelse af andre mulige krav til regnskaber afhængigt af type af virksomhed, produkt og markedsforhold. Vidensøkonomiens betydning for de finansielle regnskaber |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spilbeskrivelse + alt gennemgået og bearbejdet stof. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne opretter og driver en eller to virksomheder under realistiske forhold. De får anvendt alle dele af kravene i erhvervsøk0onomi |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold | |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAflyst |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
EAC´s årsberetning 2007, Hjemmeside, m.m. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFormålet er at eleverne for anvendt deres evner, teorier og begreber ti en helhedsanalyse og vurdering af en virksomheds situation og muligheder |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|