» Undervisningsbeskrivelser for Sct. Knuds Gymnasium » Fransk, 2005-08-01 FRF/a grundforløb

Fransk, 2005-08-01 FRF/a grundforløb

Termin Sommer 2008
Institution Sct. Knuds Gymnasium
Uddannelse STX
Fag og niveau Fransk, A
Lærere Kirsten Rørbech
Hold 2005 FRF/a
Beskrivelse Ingen
Sidst opdateret 2007-04-28

Tematisk læsning om dagligdagen i Frankrig og DK.

Indhold Voici la France”:
C’est bien français 4-5
Comment vivent les Franç. 20-21
Où habite-t-on ? 30-31
L’enseignement 32-33
Temps libre, Le sport 36-39
Au boulot ! 22-23

Sange :
Vive la Chanson,
Celine Dion, Partout je te vois
Omfang 15
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende viden om fransk og frankofon kultur, litteratur, historie og samfundsforhold
  • Lytteforståelse
  • Samtale og diskutere
  • Skriftlig udtryksfærdighed og oversættelse

Almene mål

  • Forskellige kulturer
  • Mundtlig udtryksfærdighed
  • Skriftlig udtryksfærdighed

Progression

Individuelle små skriftlige opgaver:
La géographie, ta famille, ton logement, ton école, tes loisirs, ton travail.
Mundtlig evaluering i klassen

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse
  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Individuelt arbejde
  • Klasseundervisning

Portrætter af fransktalende unge i Canada, Marokko, Senegal, Mali og Vietnam

Indhold « Porte-paroles » :
Le Canada 9-12
Le Maroc 17-19
Le Sénégal 49-52
Le Mali 57-59
Le Vietnam 69-72

Sange :
Celine Dion, Aziza
Idir, Les Chasseurs de lumière(LesTuaregs)
J.Beaucarne, Nous sommes 180 millions de francophones
Omfang 12
Særlige fokuspunkter

Faglige mål

  • Anvende viden om fransk og frankofon kultur, litteratur, historie og samfundsforhold
  • Lytteforståelse
  • Læseforståelse og informationssøgning
  • Samtale og diskutere
  • Skriftlig udtryksfærdighed og oversættelse

Almene mål

  • Forskellige kulturer
  • Informationssøgning
  • It
  • Mundtlig udtryksfærdighed
  • Skriftlig udtryksfærdighed

Progression

Skriftlige opgaver :
Par écrit:J’aimerais habiter seule
www-opgave vedr. et frankofont land
Mundtlig og skriftlig evaluering i klassen

Væsentlige arbejdsformer

Produkter

  • Mundtlig fremlæggelse
  • Skriftligt produkt

Arbejdsformer

  • Individuelt arbejde
  • IT-baseret arbejde (virtuelt forløb)
  • Klasseundervisning