Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fransk, B |
Lærere | Kirsten Rørbech |
Hold | 2005 FrF |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-28 |
Indhold |
”Voici la France”: C’est bien français 4-5 Comment vivent les Franç. 20-21 Où habite-t-on ? 30-31 L’enseignement 32-33 Temps libre, Le sport 36-39 Au boulot ! 22-23 Sange : Vive la Chanson,diverse sange. Renaud, Dans mon HLM Par écrit, Vocabulaire de base. Présente toi! p.65-67 " " , Marie Louise se présente. p.71 |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse af det elementære ordforråd vedr. familie, bolig, skole, fritid, arbejde.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
« Porte-paroles » : Le Canada 9-12 Le Maroc 17-19 Le Sénégal 49-52 Le Mali 57-59 Le Vietnam 69-72 Sange : Celine Dion, Partout je te vois Idir, Les Chasseurs de lumière(LesTuaregs) J.Beaucarne, Nous sommes 180 millions de francophones Par écrit: J’aimerais habiter seule p.90-91 www-opgave vedr. et frankofont land |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvendelse af det elementære ordforråd vedr. unges dagligdag i forskellige fransktalende lande.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Mehdi Charef, Le Thé au Harem d'Archi Ahmed, Munksgaard 1987 Film af Mehdi Charef, "Og hva' så?" Par Écrit,"Qu'est-ce qu'il y a,Steph?" skriftlig opgave |
Omfang | 27 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Pétillon, L'affaire du voile, Albin Michel, 2006 Prévert, Déjeuner du matin + Sebti, Nuit de noces Par Écrit, "Tu me manques de respect!" |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Derib, JO. Fondation pour la Vie, 1993 Arbejds- og glosehæfte, Liljeforlaget Pages d'Écriture,Munksgaard 1997 "Hommage à Zizou" Artikel om Zidane, Nouvel Obs. Sange: Piaf "Je ne regrette rien", "Mylord". Céline Dion, fra "On ne change pas" (opsamlingsCD) |
Omfang | 28 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Læseforståelse af ubearbejdet fransk tekst.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
A. de Saint-Exupéry, Le Petit Prince, Schöning 1991 Øvelseskompendium til kap. om rosen, planeterne, slangen,ræven,ørkenen, brønden og afrejsen. Sange fra Coccinante + Anais, Spectacle Musical,Paris 2003,CD Film animé, Le petit Prince (DR-tegnefilm) |
Omfang | 21 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kendskab til en væsentlig side af fransk kultur.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
La Révolution Francaise. Fransklærerforeningens forlag 1988.(tegneserie, realia) Alain Boubil, Schonberg m.fl. La Révolution Francaise 1789-1794,Rock Opéra.Vogue LD30166 (LP) Voici la France, Alinéa 1997 p.66.67 Pages d'Écriture, Munksgaard 1997 Michelet,Histoire de la Révolution.(La mort de Marat,extrait) Dorrit Willumsen, Marie (uddrag s.122-125) La déclaration des droits de l'homme et du citoyen, 1789 |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelese af talt/sunget fransk.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Luc Besson, Nikita (DVD m.franske undertekster) Damkjær,Eriksen, Nikita, Munksgaaard 1995. Scénario p.5-36. Olivier Dahan, La Môme - La vie en rose, 2007 (Cafébiografen, Odense) Niels Levinsen, Den lille spurv synger stadig, La France 2/2007 Edith Piaf, Milord, La vie en rose, Non,je ne regrette rien La Grammaire, Øvebog 1, Gyldendal 1995,(ex.49-72) |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Anvende og perspektivere viden om fransk kultur og samfundsforhold.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|