Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fransk, A |
Lærere | Lene Marie Andersen |
Hold | 2005 FRB/stx |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-29 |
Indhold |
Carte Blanche begyndersystem incl AV-materiale. Diverse artikler fra Journal des enfants om aktuelle emner. Sange. |
Omfang | 25 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
læse-lytte-talefærdigheder, udtale og elementær grammatik
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Carte Blanche begyndersystem incl AV-materiale. Diverse artikler fra Journal des enfants om aktuelle emner. Sange. Début 1 Systime 2005 V. Gade. |
Omfang | 35 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
læse-lytte-talefærdigheder, udtale og elementær grammatik
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
1.Véronique Lönnerblad mf.: Quelle Histoire samt CDrom. "L'anniversaire. Le bijoutier.La Chute." 2.Astérix et Cleopatre. film og tegneserie. 3.Culture et civilisation: - Pétanques Diverse artikler om det forestående valg forår 2007 Billeder. |
Omfang | 30 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Repetition af og videreudvikling af 1)den elementære grammatik samt 2)almindeligt grundlæggende ordforråd.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
1.Porte-Paroles. Peter Jensen Systime 2001 Samt bogens hjemmeside vedr Tunesien og Canada 2. Céline Dion. Visa pour les beaux jours. Ne partez pas sans moi. Obsessionsp63. (apr 2008) VHS DR1 (aug 1998) Celine Dion |
Omfang | 20 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Pierre Gripari. Le prince Blub et la Sirène. Cendrillon. D'après Charles Perrault. (Pixibog)(april2008) "Cendrillon". Sangtekst af Telephone (april 2008)
|
Omfang | 27 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionPræsentation (mdt. og skr.)af genren eventyr vha et elementært ordforråd. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
1. Jo. Claude Dérib. 2. Née en France. Aïcha Benaïssa. Red. Kitti Reffs Gyldendal. 3. Film. Leila, née en France. 4. Jacqueline et Rachid. Sangtekst af Farid. 5. "Cendrillon" Tekst af gruppen Téléphone. Relevante skriftlige opgaver i arbejdshefte samt egne opgaver. Journal des Enfants. Artikler om AIDS Sang, musikvideo: Tous les garons et les filles. La Plantation |
Omfang | 25.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Opbygge et centralt ordforråd i forhold til emnet, der benyttes både mundtligt og skriftligt.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
1. Nikita. Red. af Lars Damkjær og Finn Eriksen 2. Filmen "Nikita" af Luc Besson. 3. Starmania. Opéra rock. M. Berger et Luc Plamondon. (april 2008) Sangtekster. On arrive en ville. Banlieue-nord. Un garcon pas comme les autres. La chanson de Ziggy. Scapins rævestreger. Odense Teater. Visite. Juleafslutning med Jean Claude Armand. |
Omfang | 25 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionFra glose til sætning til kortere oplæg på fransk inden for emnet. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
1. Au revoir les enfants. Louis Malle samt filmen. Gyldendal. 2. M le président... Boris Vian. Tekst fra skoleradio. 3. Lettre d'une femme juive. Juif. Gyldendal 4. Familiale. J. Prévert. 5. "Pour ne pas oublier" JDE 12-2-1993. 6. "Que de film" JDE 1-12-1995 7. Chanson pour les enfants l'hiver. J. Prévert |
Omfang | 40 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Fra kortere til længere mundtlige oplæg om emnet.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
1. Née en France. Aïcha Benaïssa. (Red. Kitti Reffs Gyldendal) 2. Film. Laila, født i Frankrig. 1993. 3. Rachid et Jacqueline. Sangtekst af Farid. Passepartout. Lars Damkjær mf 4. Africain à Paris. Ouvrez les frontières. Sangtekster af Tiken Jah Fakoly. TV5 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionSelvstændige oplæg og friere samtale om emnet. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|