Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fransk, B |
Lærere | Kirsten Rørbech |
Hold | 2007-01-01 FrF |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-25 |
Indhold |
Jean Loouis Fournier, Il a jamais tué personne, mon papa, Systime 2002. (hele romanen) Kamini, Marly-Gomont 2006 (clip + tekst) Den sorte rapper fra Marly-Gomont(Information,14.02.07) |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Læseforståelse af ubearbejdet moderne tekst
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Niels Levinsen, Den lille spurv synger stadig. La France 2/2007. Edith Piaf, Milord, La vie en rose, Non,je ne regrette rien. Olivier Dahan, La Môme /Spurven-La vie en rose 2007 (Cafebiografen, Odense) Jytte A.Larsen, Edith Piaf-Ma Vie, Fransklærerf.udg. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kendskab til en væsentlig side af fransk kultur.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Damkjær,Eriksen, Nikita, Munksgaard 1995 Scenario læst intensivt af alle. Film med franske undertekster set. Romanen læst + referet på fransk gruppevis for klassen. Afsluttende individuel skriftlig opgave.
|
Omfang | 22 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Systematiske øvelser vedr. verbalsystemet
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Pétillon, L'affaire du voile, Albin Michel 2006 (bande dessinée satirique) Bred humor, Anmeldelse, Week-endavisen Bøger, 24-30.marts 2006 Céline Dion, Zorah sourit (chanson) Dany Kouyaté, Ouaga-Saga, Burkina Faso 2004 (World Cinema.DK) Sarapi, Persepolis (fransk-iransk tegnefilm, 2007) |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionLæseforståelse og samtale om nutidige kultur-og samfundsforhold.Perspektivere til aktuel debat om ytringsfrihed og religion. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
A. de Saint-Exupéry, Le Petit Prince, Schöning 1991 Øvelseskompendium til kapitlerne om rosen, planeterne, slangen, ræven, ørkenen, brønden og afrejsen. Sange fra Coccinante & Anais, Spectacle Musical, Paris 2003, CD Film animé, Le Petit Prince (DR-tegnefilm) |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionLæseforståelse,intensiv og ekstensiv læsning. Ordforrådsøvelser. Litterær sprogbrug (verbaltider)Litterær analyse og fortolkning på fransk. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Eric-Emmanuel Schmitt, Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran, Systime 2005. Roman. F. Dupeyron, M.Ibrahim og koranens blomster, France 3 Cinéma 2003. Sunrise DVD- filmen set med franske undertekster.
|
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionKendskab til det multikulturelle Paris. Læse-og samtaletræning. Genopfriskning af dagligdags ideomatiske udtryk. Individuelle sproglige og indholdsmæssige opgaver. Skriftlig opgave om romanens tematik. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|