Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fransk, B |
Lærere | Kirsten Rørbech |
Hold | 2007-01-01 FrF |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-25 |
Indhold |
Jensen, Porte-Paroles, Systime 2001: Le Canada, Geneviève (9-14) Le Maroc, Abdoullah et Hassan (17-26) Le Sénégal, Amadou et Moussa (43-54) Le Vietnam, Tong Thi Thao (69-72 + 79-80) Vive la chanson, diverse sange + J.Beaucarne, Nous sommes 180 millions de francophones Isabelle Boulay, Le banc des délaissés (Québec) Idir, Les touaregs (Maroc) Yussuf N'Dour,Le lion (Sénégal) Andersen+ Fristrup, Fransk samtalegrammatik 45-58 + samtaleøvelser 53-63 Par Écrit:Vocabulaire de base-Présente-toi! (65-67) www-opgave vedr. et frankofont land |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Genopfriskning af det elementære ordforråd vedr. dagligdagen i DK og kendskab til det elementære ordforråd vedr unges dagligdag i forskellige frankofone lande.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Jean Loouis Fournier, Il a jamais tué personne, mon papa, Systime 2002. (hele romanen) Kamini, Marly-Gomont 2006 (clip + tekst) Den sorte rapper fra Marly-Gomont(Information,14.02.07) |
Omfang | 24 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Læseforståelse af ubearbejdet moderne tekst
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Niels Levinsen, Den lille spurv synger stadig. La France 2/2007. Edith Piaf, Milord, La vie en rose, Non,je ne regrette rien. Olivier Dahan, La Môme /Spurven-La vie en rose 2007 (Cafebiografen, Odense) Jytte A.Larsen, Edith Piaf-Ma Vie, Fransklærerf.udg. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kendskab til en væsentlig side af fransk kultur.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|