Termin | Vinter 2005 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, B |
Lærere | Ulla Andersen |
Hold | 2005 Fy/x |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-30 |
Indhold |
"Fysikbogen", Finn Elvekjær, Gads forlag 2002, s. 11-27. |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse af arbejdsmetoder i fysik, skelnen mellem ”fysisk størrelse” og ”enhed”.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
NVG-noter, s. 1-11. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At forstå og formidle et naturvidenskabeligt emne.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Nielsen & Fogh. Naturfag for 2.G. 1.udg. 2001. S. 154-170. (kopi) |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Fysikbogen", Finn Elvekjær, Gads forlag 2002, s. 30-47. |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse af begrebet kraft.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Fysikbogen", Finn Elvekjær, Gads Forlag 2002, s. s. 92-98, 103-105, kap. 7 (med et par overspringelser) |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse af energibegrebet.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Fysikbogen", Finn Elvekjær, Gads forlag, 2002, s.57-60 "Fysik i opdrift", Kurt Jakobsen, F & K Forlaget, 1990, s. 22-24 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse af lovmæssighed og forsøg på eftervisning gennem eksperiment.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Fysikbogen", Finn Elvekjær, Gads forlag, 2002, s. 153-162 |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Arbejde med teori og eksperimenter på egen hånd.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|