Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, A |
Lærere | Per Brønserud |
Hold | 2005 FY/z |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
Kap 8. Energi (NV-noter) |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Forståelse af begrebet SI-enhed og omregning af enheder.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
NV-noter side 3-11: |
Omfang | 3 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
NV-noter: Side 45-52: |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eksperimentelle arbejdsmetoder i fysik: Lys og farvesansning, additiv og subtraktiv farveblanding
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum I: |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEvaluering af skriftlige produkter |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Naturfag 2 (Systime): Verdensbilleder (side 185-204) |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum Fysik I: Rapport: Boyle-Mariottes lov |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum I:
|
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum I: Side 222 - 266
|
Omfang | 21 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Oldtidens og renæssancens Verdensbillede |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionBelysning af den naturvidenskabelige arbejdsmetode i historisk perspektiv: Oldtid Renæssancen til slutningen af 1700-tallet Moderne metoder |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum I:
|
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II: Side 301 - 336 |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum I: side 38 - 51 |
Omfang | 27 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II: side 242-260 |
Omfang | 4.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II: side 220-235, 264-275 Fysik i grundtræk 3B: Neutronen side 76-80 Rapporter: |
Omfang | 13.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Noter af PB (Introduktion til fysik: Fra Galilei til Newton) Fysikkens Spor side 40-47 Øvelser: |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II: side 279-299 Atomkraft perspektiverende: Noter fra Århus Universitet (læst kursorisk) Besøg på atomkraftværk: Isarværket ved München Naturens mindste byggesten: |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II: side 344-355 Noter om ellipsen og analyse af Marsbanen ud fra Tycho Brahes data og Keplers ideer: Af PB. 15 sider (Læst kursorisk)
|
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Fysikkens Spor side 50-56, 70-75, 80-85, Beregning af banekurver vha. af numerisk integration (Runge-Kutta 4) Rapport: FPro-simuleringer af bevægelser Energiomsætning: Fysikkens Spor side 58-62
|
Omfang | 14 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II: side 19-32, 38-52, 63-72, 111-119, 147-162 Øjet: Spektrum II side 78-90 (Læst kursorisk) Eksperimentelt arbejde: |
Omfang | 11 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Relativitetsnoter af PB (afsnit 1 og 3) Fysik i grundtræk 3B side 36-40 |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Astrofysik: 6 sider noter af PB Om afstandbestemmelse i Universet + opgaver: Noter side 1-6 af PB Masse og stof: 3 sider noter af PB Stoffet i Universet: 6 sider noter af PB Aktuel astronomi, nr 1, vinter 2008: Eksotiske partikler som Mørkt Stof (artikel på 4 sider læst kursorisk) |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Laseren - den moderne lyskilde af Bjarne Jeppesen og Danni T. Pedersen: side 3-28, Eksperimenter med rapport: |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|