| Termin | Sommer 2007 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Fysik, C |
| Lærere | Carsten Michael Claussen |
| Hold | 2006-08-01 fy/a |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2007-04-25 |
| Indhold |
Noter: Stjerneskud, Stjernekort Felsager m.fl.: Naturfag 1, side 44-47, 50-52, 54-55 Arbejdsark: Stjerneskud, Planeter, Månen, Solsystemet |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Noter: Liv i Universet (10 s), densitet (2 s),energi (2 s), stråling (2 s) Eksperimenter: Densitet, Vands termiske egenskaber (specifik varmekapacitet, specifik smeltevarme)(RAP), afstandskvadratloven |
| Omfang | 16.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Noter, side 1-12mf, incl. spm og opgaver Eksperimenter: Lydens fart, klang, blæseinstrument (RAP), strengeinstrument (RAP) Video: Tinnitus |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Naturfag 1, side 155-165 Naturfag 2, side 205-224 Note: Det optiske gitter (2 s) Supplement - ppt om Universets udvikling Oplæg om spektralanalyse Oplæg om Hubbles lov Eksperimenter: Gitteret, spektralanalyse (goniometer, håndspektrometer, elektronisk spektrometer)(RAP), CLEA-simulering |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Skriftligt arbejde
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Oplæg om fremtidens energiforsyning og bæredygtig udvikling (ppt) Materiale til beskrivelse af valgt energiteknologi (ca. 20 s pr. gruppe) Foredrag om klimaproblemer og klimapolitik med implikationer for energiforsyningen (Naturvidenskabeligt Selskab Fyn) Grupperapport over energieksperimenter (RAP) |
| Omfang | 14 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|