| Termin | Sommer 2007 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Fysik, C |
| Lærere | Henrik Svendsen |
| Hold | 2006-08-01 fy/b |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2007-04-25 |
| Indhold |
Finn Elvekjær & Torben Benoni: "FysikCbogen": s. 10-35. Flemming Besenbacher: "Småt har aldrig været større", Kronik i JP-Århus, Søndag d. 9/6-2002. Tilgængelig på http://inano.inforce.dk/graphics/iNANO-system/File-links/kronik.pdf |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal forstå, at vekselvirkningen mellem teori og eksperiment er grundlæggende for fysikkens udvikling.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Finn Elvekjær & Torben Benoni: "FysikCbogen", s. 64-85 |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne er fortrolige med energibegrebet og har set eksempler på omdannelser mellem forskellige energityper.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Finn Elvekjær & Torben Benoni: "FysikCbogen", s. 38-50 |
| Omfang | 6 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEleverne opnår en grundlæggende forståelse for opbygningen af vores solsystem og stjerner generelt. |
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Finn Elvekjær & Torben Benoni: "FysikCbogen", s. 87-118 |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne forstår hvordan den lyd vores ører registrerer afhænger af lydbølgernes amplitude og frekvens.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Elvekjær, Finn & Benoni, Torben: FysikCBogen. side 120-142 |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Elvekjær, Finn & Benoni, Torben: FysikCBogen side 148-191 |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|