Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, C |
Lærere | Ulla Andersen |
Hold | 2006-08-01 fy/v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-05-01 |
Indhold |
”FysikCbogen”, Systime, 1. udgave, 2005, kap. 1 og 2. Øvelsesvejledning: Vands massefylde. |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
”FysikCbogen”, Systime, 1. udgave, 2005, kap. 3. Arbejdsark: ”Størrelsesforhold i rummet”, ”Er der andre derude?” Forsøgsvejledning: Tyngdekraften. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 4 (til s. 79). Forsøg: Energiomsætning: Nyttevirkning ved kogning af vand (elkedel, gas, kogeplade) |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende til:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 5 Forsøg: Brydning af lys i prisme. Bestemmelse af lydens hastighed. Laserlys igennem gitter; bestemmelse af bølgelængde. "Forsøg": Regnbuen (computerprogram) |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 6 Forsøg: Heliums liniespektrum. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende til:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|