Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, C |
Lærere | Ulla Andersen |
Hold | 2006-08-01 fy/v |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-05-29 |
Indhold |
”FysikCbogen”, Systime, 1. udgave, 2005, kap. 1 og 2. Øvelsesvejledning: Vands massefylde. |
Omfang | 5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
• Fysik: Eksperiment – teori, Fysisk størrelse: Symbol, tal og enhed, SI-enheder.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
”FysikCbogen”, Systime, 1. udgave, 2005, kap. 3. Arbejdsark: ”Størrelsesforhold i rummet”, ”Er der andre derude?” |
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
• Solsystemet – Mælkevejen – Universet (et overblik)
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 4 (til s. 79). |
Omfang | 20 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende til:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 5 |
Omfang | 20 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 6 |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende til:
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005. Kap. 7. Aflevering: Om Hubbles lov. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|