| Termin | Sommer 2007 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Fysik, C |
| Lærere | Ulla Andersen |
| Hold | 2006-08-01 fy/v |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2007-05-29 |
| Indhold |
”FysikCbogen”, Systime, 1. udgave, 2005, kap. 1 og 2. Øvelsesvejledning: Vands massefylde. |
| Omfang | 5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
• Fysik: Eksperiment – teori, Fysisk størrelse: Symbol, tal og enhed, SI-enheder.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
”FysikCbogen”, Systime, 1. udgave, 2005, kap. 3. Arbejdsark: ”Størrelsesforhold i rummet”, ”Er der andre derude?” |
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
• Solsystemet – Mælkevejen – Universet (et overblik)
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 4 (til s. 79). |
| Omfang | 20 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende til:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 5 |
| Omfang | 20 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005, kap. 6 |
| Omfang | 8 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Eleverne skal kende til:
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
FysikCbogen, Elvekjær og Benoni, Systime, 2005. Kap. 7. Aflevering: Om Hubbles lov. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|