| Termin | Sommer 2008 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Fysik, A |
| Lærere | Jens Bang-Jensen |
| Hold | 2006-08-01 FY/z (3z FY) |
| Beskrivelse | Ingen |
| Sidst opdateret | 2008-05-26 |
| Indhold |
Spektrum II, side 1-15.
|
| Omfang | 4.5 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Powerpoint foredrag om verdensbilleder fra Ægypterne til i dag.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Spektrum II, side 19-77, 111-126 Demoeksperimenter:
Eleveksperimenter:
|
| Omfang | 30 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kende modellen for den harmoniske bølge.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Spektrum II, side 127-144 (Historisk overblik) Demoeksperimenter
|
| Omfang | 7 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Stof og atommodeller, historisk overblik.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Spektrum II, side 301-308, 315-336 Fysikkens Verden 2, Gjellerup & GAD 1989, side 228-251 Fysik I Grundtræk, 2A Mekanik, kapitel 5, 6, 7 og 8, dvs. side 61-103. Demonstrationseksperimenter
Eleveksperimenter med rapport
|
| Omfang | 39 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Newtons love mv. (Litteratur: se kinematik og dynamik forløb, sideløbende med AT6) Studierejse til London 31.03-04.04.2008 Afsluttende opgave: Vælg en videnskabsmand og gør rede for hans arbejde og videnskabelige metoder. |
| Omfang | |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|