Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, A |
Lærere | Jens Bang-Jensen |
Hold | 2006-08-01 FY/z (3z FY) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2008-05-26 |
Indhold |
Spektrum II, side 1-15.
|
Omfang | 4.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Powerpoint foredrag om verdensbilleder fra Ægypterne til i dag.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II, side 19-77, 111-126 Demoeksperimenter:
Eleveksperimenter:
|
Omfang | 30 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Kende modellen for den harmoniske bølge.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II, side 127-144 (Historisk overblik) Demoeksperimenter
|
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Stof og atommodeller, historisk overblik.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Spektrum II, side 301-308, 315-336 Fysikkens Verden 2, Gjellerup & GAD 1989, side 228-251 Fysik I Grundtræk, 2A Mekanik, kapitel 5, 6, 7 og 8, dvs. side 61-103. Demonstrationseksperimenter
Eleveksperimenter med rapport
|
Omfang | 39 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Newtons love mv. (Litteratur: se kinematik og dynamik forløb, sideløbende med AT6) Studierejse til London 31.03-04.04.2008 Afsluttende opgave: Vælg en videnskabsmand og gør rede for hans arbejde og videnskabelige metoder. |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|