Termin | Juni 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, C |
Lærere | Jesper Bang-Jensen |
Hold | 2007-08-01 fy/2 |
Beskrivelse |
Eksamensform: 24 min forberedelse+ 24 eksamen. |
Sidst opdateret | 2008-04-24 |
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at introducere holdet til fysik C
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof Eleveksperiment med rapport
|
Omfang | 15 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- Elektrisk energi.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til fysik C, side 142-145m, 148, 152-160.
|
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- Forstå modellen for opbygningen af atomet, herunder begrebet isotop
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
"Vejen til fysik C", forlaget HAX 2005, side 103-133.
|
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At behandle og undersøge lys/lyd som bølgefænomener.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til fysik C, side 169-211 |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kende eksempler på tidligere kulturers verdensbilleder
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|