| Termin | Juni 2008 |
| Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
| Uddannelse | STX |
| Fag og niveau | Fysik, C |
| Lærere | Jesper Bang-Jensen |
| Hold | 2007-08-01 fy/2 |
| Beskrivelse |
Eksamensform: 24 min forberedelse+ 24 eksamen. |
| Sidst opdateret | 2008-04-24 |
| Indhold |
Kernestof |
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at introducere holdet til fysik C
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Kernestof Eleveksperiment med rapport
|
| Omfang | 15 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- Elektrisk energi.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til fysik C, side 142-145m, 148, 152-160.
|
| Omfang | 12 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- Forstå modellen for opbygningen af atomet, herunder begrebet isotop
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
"Vejen til fysik C", forlaget HAX 2005, side 103-133.
|
| Omfang | 18 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
At behandle og undersøge lys/lyd som bølgefænomener.
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
| Indhold |
Vejen til fysik C, side 169-211 |
| Omfang | 9 |
| Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kende eksempler på tidligere kulturers verdensbilleder
|
| Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|