Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, C |
Lærere | Jens Bang-Jensen |
Hold | 2007-08-01 fy/2n |
Beskrivelse |
Prøveform b: 24 minutters forberedelse. |
Sidst opdateret | 2008-04-24 |
Indhold |
Vejen til fysik C, forlaget HAX, 1. udgave 2005 side 7-9, 12-29 |
Omfang | 13 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at introducere holdet til fysik C
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til fysik C, forlaget HAX, 1. udgave 2005 Eleveksperiment med rapport: |
Omfang | 22 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
Læreplanens punkt. 2.2: Beskrivelse af energi og energiomsætning, herunder effekt og nyttevirkning
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til fysik C, forlaget HAX 2005, side 103-133. |
Omfang | 16 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kende modellen for den harmoniske bølge, anvendt på forskellige bøgleformer.
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til fysik C, side 142-160. |
Omfang | 7.5 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- Forstå modellen for opbygningen af atomet, herunder begrebet isotop
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Vejen til fysik C, side 169-211 |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
- at kende eksempler på tidligere kulturers verdensbilleder
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|