Termin | Sommer 2008 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Fysik, C |
Lærere | Andreas Pedersen |
Hold | 2007-08-01 fy/2u |
Beskrivelse |
Eksamensform b: Opgavetitlerne, men ikke den uddybende undertekst og bilag, skal være kendt af eksaminanderne før prøven. |
Sidst opdateret | 2008-04-30 |
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionDensitet / Kosmisk zoom / Partikelfamilier / Naturkræfter / Tilstandsformer |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionSolsystemet / Liv / Verdensbilledets udvikling |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 12 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionEnergiformer og energiomdannelser / Energibevarelse og energikvalitet / Energiforbrug og nyttevirkning / Energikilder og miljø / Energi i samfundet |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 18 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionBølger / Lyd / Lys |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAtomers opbygning / Bohrs atommodel / Emissions- og absorptionsspektre / Kvantefysikkens verdensbillede |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Kernestof |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionHubbles lov / Det kosmologiske princip / Rødforskydning / Den kosmiske baggrundsstråling / Bud på en samlet forståelse af Universet |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|