Termin | Sommer 2007 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Historie, A |
Lærere | Sune Christian Weile |
Hold | 2007-01-01 hi/d (3d hi) |
Beskrivelse | Ingen |
Sidst opdateret | 2007-04-24 |
Indhold |
Henrik Bonne Larsen & Thorkil Smitt: Introduktion til historie, Systime 2005 s.10-26 KSP58 (film) |
Omfang | 6 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Henrik Bonne Larsen og Thorkill Smitt: Danmarkshistorisk oversigt s.8.12; 43-47; 56-60; 67-74; 102-109 Billeder: EF afstmemningsplakater; Frihedsstøtten i Kbh.; Trelleborge |
Omfang | 9 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionMålet er at give eleverne et kort overblik over Danmarkshistorien med udblik til Europa. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Frederiksen, Peter: Grundbog til historie. Verdenshistorien indtil 1750. Systime, 2000. s.15-23 Kilde: 1-4. Side 19-21 gennemgået som elevoplæg. Holm-Rasmussen, Torben: Ansigt til ansigt med ægypterne. Pantheon, 1993. s.20-21 gennemgået som elevoplæg. Projektarbejde: Verdenshistorien indtil 1750. Systime, 2000. Kilde 7 Holm-Rasmussen, Torben: Ansigt til ansigt med ægypterne. Pantheon, 1993. s.85-90; 92-94; 106-117 |
Omfang | 8 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt udvikle den kildekritiske tilgang til teksterne, kombineret med en forståelse for oldtidens kulturer. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Gade, Hans-Kurt: Europas verdenshistorie. Munksgaard, 1988. s. 37-76; 84-92; 109-128 Siderne: 41-44; 48-51; 72-76; 86-87; 109-111; 125-128 gennemgået som klasseoplæg. Billederne: Prima Porta-statuen, Verrochios condottiere, Karl V. på tronen, Elisabeth I, Frederik 5., Ludvig 14. |
Omfang | 7 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
ProgressionAt forstå sammenhængen mellem magtens rolle i samfundet og dens selvforståelse i arkitektur og billeder gennem tiden. Samtidig introduktion til historisk billedanalyse. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|