Termin | efterår 2006 |
Institution | Sct. Knuds Gymnasium |
Uddannelse | STX |
Fag og niveau | Historie, A |
Lærere | Dorthe Hollmann |
Hold | 2007-01-01 hi/k (3k hi) |
Beskrivelse |
Et tværfagligt forløb mellem fagene matematik og historie med fokus på renæssancen. Fokus er desuden mundtlig fremlæggelse med anvendelse af PowerPoint. |
Sidst opdateret | 2008-12-21 |
Indhold |
Alment: Gyldendals studiebog, s. 107-111 Oversigt over fakulteter (deres fokusområder og metoder) Klip fra bekendtgørelsen (om dannelsesidealet og mål) Historie: Grundbog til historie, Verdenshistorien indtil 1750, s. 251-254 (historisk metode og materialekritik), Den utrolige historie om en irakisk helt (artikel). Kim Beck Danielsen og Sanne S. Knudsen:Renæssance – da mennesket kom i centrum, s. 9-12ø, 13-18, 173-176. Madonnabilleder, ”Skolen i Athen”, klip fra ”Rosens navn” . Uddrag fra ”Sofies verden” af Jostein Gaarders |
Omfang | 16 |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progression
|
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|
Indhold |
Hans-Kurt Gade m.fk, Europas vej s. 9-20 Kilde: Perikles om Athens forfatning Klip fra filmen: Alexander d. store |
Omfang | |
Særlige fokuspunkter |
Faglige mål
Almene mål
Progressionfokus på formidling af historiske problemstillinger ved elevoplæg. |
Væsentlige arbejdsformer |
Produkter
Arbejdsformer
|